Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#food & beverage

Här öppnar Jungle Juice Bar

Här öppnar Jungle Juice Bar

Den populära finska juicebaren Jungle Juice Bar väcker mycket uppmärksamhet just nu. Det familjeägda juicekonceptet öppnar nu sin första bar i Sverige
Nya butiker Köpcentrum Pro Gallerian Jungle Juice Bar #urban escape #juicer #food & beverage 

”Food & Beverage står snart för 20 procent”

”Food & Beverage står snart för 20 procent”

Prognosen pekar på att mat och dryck kommer stå för en femtedel av omsättningen i europeiska köpcentrum. "Den största tillväxten ser vi inom frukost".
Handelsplatser Köpcentrum Nyheter #food & beverage #mat- och dryck 

Snabbt mode och matkedja i nytt samarbete

Snabbt mode och matkedja i nytt samarbete

"Vi är `the fast fashion of food´". Det oväntade samarbetet mellan snabbmats- och modekedjan står på en grund av framåtrörelse och innovation. Kollektionen ska driva trafik både online och till fysiska butiker.
Internationellt Nyheter Mode Taco Bell Forever 21 #samarbeten #f&b #food & beverage 

Lilla Urban Deli öppnar i Åhléns City

Lilla Urban Deli öppnar i Åhléns City

I dag öppnar Lilla Urban Deli City i Stockholm. Här ska kedjan servera frukost, lunch, mellanmål och middagslösningar att ta med hem. På plats i lokalen finns ett 30-tal sittplatser. 
Nya butiker Butikskoncept Nyheter Urban Deli #Sallader #food & beverage #serveringar 

Designtorget öppnar pop up-café

Designtorget öppnar pop up-café

Inför kanelbullens dag inleder Designtorget och hantverksbageriet Bröd & Salt ett samarbete. Lördag 30 september öppnar Bröd & Salt ett café i Designtorgets flaggskeppsbutik i Kulturhuset i Stockholm.
Butikskoncept Nyheter Nya butiker #food & beverage #Café #Stockholm 

Food halls är det nya ankaret

Food halls är det nya ankaret

Äkthet, upplevelser och mångfald gör food halls till en av detaljhandelns hetaste trender just nu. Vi tar en närmare titt på två nyöppnade hallar. Båda besitter tre viktiga grundförutsättningar.
Trender Butikskoncept Måsteläsning #food halls #food & beverage 

Fanny är ny hållbarhetschef

Fanny är ny hållbarhetschef

Svenska Brasserier utökar sitt fokus på hållbarhet och utser Fanny Sturén till ny hållbarhetschef. Fanny blir den första att tillträda den nyinrättade rollen.
Karriär Nyheter Hållbarhet #restauranger #rekryteringar #food & beverage 

Jungle Juice Bar lanseras i Sverige

Jungle Juice Bar lanseras i Sverige

Jungle Juice Bar tar nu steget in i Sverige, man räknar med att öppna de första butikerna under året. Såväl kedjan som VD har belönats för sina framgångar. 
Pro Internationellt Nyheter Jungle Juice Bar #juicebarer #food & beverage 

Reload Superfood Bar expanderar

Reload Superfood Bar expanderar

Reload Superfood Bar har öppnat en ny restaurang. Inspirationen till konceptet finns i amerikanska hälsobarer som serverar snabb, nyttig och prisvärd mat. 
Pro Nya butiker Nyheter Humlegården #food & beverage #solna strand #mat 

Ökat utbud utvecklar stadskärnan

Ökat utbud utvecklar stadskärnan

Ett ökat utbud av caféer och restauranger bidrar till att skapa en attraktiv stadskärna. Segmenten ”casual dining” och ”fast casual” är på stark framväxt.
Pro Produktutveckling Cityhandel Diös #östersund #restauranger #Caféer 

Här är modellen för framtidens köpcentrum

Här är modellen för framtidens köpcentrum

E-handeln har kapat köpcentrumets dragplåster nummer ett – bekvämlighet. Nu måste man pånyttföda verksamheten och hitta nya erbjudanden. Här är de tyngsta ingredienserna i framtidens köpcentrum.
Analys Trender Köpcentrum Zorlu Center Westfield AMF Fastigheter #destinationer #bostäder #retailtainment 

Ny kedja gör debut i Nordstan

Ny kedja gör debut i Nordstan

Vasakronan har tecknat avtal med den nystartade kedjan om en restaurang i Nordstan. Med fokus på storstäder siktar man på ytterligare två etableringar under 2017.
Nyheter Köpcentrum Pro Nordstan Vasakronan #restauranger #food & beverage #göteborg 

Pocket by Pontus öppnar vid MoS

Pocket by Pontus öppnar vid MoS

I slutet av sommaren öppnar krögaren och entreprenören Pontus Frithiof Pocket by Pontus i Arenastaden, Solna, mittemot Mall of Scandinavia.
Nyheter Handelsplatser Nya butiker Mall of Scandinavia #mall of scandinavia #restauranger #etableringar 

10 food & beverage-trender i retail

10 food & beverage-trender i retail

Urbana marknader, Fast Fine Food och integrerade mathallar. Här är tio tunga trender att hålla koll på för dig som vill utveckla ett attraktivt materbjudande i detaljhandeln.
Pro Måsteläsning Nyheter #restauranger #food halls #mathallar 

Senaste artiklarna

  • Unboxed retail i en ny digital omnivärld
  • Startup hjälper nyanlända i matbutiken
  • Reitan rekryterar försäljningsdirektör
  • Hoka tar målgruppen till Alperna via AR
  • Här öppnar Moët & Chandon nytt flaggskepp
  • Uppdaterad (digital) återvinning i köpcentrumet
  • Kedja storsatsar på automatiska butiker

Nio insikter om den nya digitala kunden

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Generation Z

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Unboxed retail i en ny digital omnivärld
  • Startup hjälper nyanlända i matbutiken
  • Reitan rekryterar försäljningsdirektör
  • Hoka tar målgruppen till Alperna via AR
  • Här öppnar Moët & Chandon nytt flaggskepp
  • Uppdaterad (digital) återvinning i köpcentrumet
  • Kedja storsatsar på automatiska butiker
  • Demokratiserat sportmode mål för H&M Move
  • Mobilen central i nytt digitalt butikskoncept
  • Antalet kassalösa butiker ökar snabbt
  • Lush öppnar nytt butikskoncept
  • Ingka Centres ökar innovationstakten
  • Köpcentrum görs sökbara i ny satsning
  • Varuhuskedja släpper NFT och digital kollektion
  • Ikea lanserar ny AI-baserad kundupplevelse
  • Ny Centrumchef till Solna Centrum
  • McDonald’s storsatsar på laddstolpar
  • Ny kommunikationschef på Svensk Handel
  • Nya digitala marknader för Linum
  • Jollyroom rekryterar ny CFO
  • Costco sätter nya förnyelserekord
  • Friktionsfritt och personaliserat hos Cos
  • Colliers stärker sitt leasingteam
  • Fem trender i den nya tidens retail
  • Här mixas förråd och coworking
  • Snabb fossilfri leverans från lokala Ica-butiken
  • Circle K storsatsar på datorsyn i kassan
  • Rowico Home öppnar pop up–showrooms
  • URW storsatsar på virtuell verklighet
  • Beredskap i fokus för Svensk Dagligvaruhandel

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2022 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v546