Designtorget öppnar pop up-café

 

Inför kanelbullens dag inleder Designtorget och hantverksbageriet Bröd & Salt ett samarbete. Lördag 30 september öppnar Bröd & Salt ett café i Designtorgets flaggskeppsbutik i Kulturhuset i Stockholm.

Designtorgets affärsidé bygger på att som marknadsplats och plattform lyfta fram unga designers, småskaliga producenter och svenska varumärken. Bröd & Salt, ett laktosfritt hantverksbageri med egen produktion på Skeppsbron i Stockholm, är ett sådant.

Efterfrågar svensk kultur

– Designtorget och Bröd & Salt har flera gemensamma värderingar i fråga om lokal produktion och god kvalitet. Flera av våra besökare kommer till oss för att de vill ta med sig något av den svenska kulturen, där både skandinavisk design och traditioner som kanelbullens dag hör till, säger Josefine Wikström Nilsson, på Designtorgets marknadsavdelning.

Värdesätter lokal produktion

– Kanelbullens dag är naturligtvis en viktig händelse för oss. Därför är det extra kul att vi får möjlighet att utöka med ytterligare ett kafé i samband med högtiden och med en samarbetspartner som precis som vi värdesätter lokal produktion och kvalitet, säger Annelie Vest, Marknadsansvarig, Bröd & Salt.

Caféet är öppet fram till kanelbullens dag 4 oktober.