Designtorget öppnar pop up-café

  LÄSTID: 1 MINUT

Inför kanelbullens dag inleder Designtorget och hantverksbageriet Bröd & Salt ett samarbete. Lördag 30 september öppnar Bröd & Salt ett café i Designtorgets flaggskeppsbutik i Kulturhuset i Stockholm.

Designtorgets affärsidé bygger på att som marknadsplats och plattform lyfta fram unga designers, småskaliga producenter och svenska varumärken. Bröd & Salt, ett laktosfritt hantverksbageri med egen produktion på Skeppsbron i Stockholm, är ett sådant.

Efterfrågar svensk kultur

– Designtorget och Bröd & Salt har flera gemensamma värderingar i fråga om lokal produktion och god kvalitet. Flera av våra besökare kommer till oss för att de vill ta med sig något av den svenska kulturen, där både skandinavisk design och traditioner som kanelbullens dag hör till, säger Josefine Wikström Nilsson, på Designtorgets marknadsavdelning.

Värdesätter lokal produktion

– Kanelbullens dag är naturligtvis en viktig händelse för oss. Därför är det extra kul att vi får möjlighet att utöka med ytterligare ett kafé i samband med högtiden och med en samarbetspartner som precis som vi värdesätter lokal produktion och kvalitet, säger Annelie Vest, Marknadsansvarig, Bröd & Salt.

Caféet är öppet fram till kanelbullens dag 4 oktober.

 


Bröd & Salt 1 Designtorget 2


De kan bli årets Centrumutvecklare 2019

De kan bli årets Centrumutvecklare 2019

  Cityhandel 284 Karriär 331 Nyheter 3796
Nu är det klart vilka de tre finalisterna är till utmärkelsen Årets Centrumutvecklare 2019: Hanna Candell från Helsingborg, Jimmy Ekborg från Osby och Sanna Westerberg från Halmstad.
Hållbarhet i fokus hos Ica Maxi i Malmö

Hållbarhet i fokus hos Ica Maxi i Malmö

  Nyheter 3796 Kundvård 69 Hållbarhet 233 Kundupplevelser 340
Maxi Ica Stormarknad Malmö vill underlätta för boende i staden att leva ett hållbart liv. Som en del i satsningen erbjuder man nu en delningstjänst som möjliggör gratis nyttjande av släpvagnar.
Disney öppnar café i modekedjans flaggskepp

Disney öppnar café i modekedjans flaggskepp

  Destinationer 158 Kundupplevelser 340 Nya butiker 1220 Pro 4599
Kedjan öppnar den 11 april sin hittills största butik. Nu har man släppt fler detaljer kring sitt erbjudande – det liknar allt mer en fullvärdig destination.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kika in i världens största Lushbutik

Kika in i världens största Lushbutik

  Internationellt 1352 Pro 4599 Destinationer 158 Detaljhandel 161
I en tid då förnyelse behövs mer än någonsin, är tanken att den nya destinationsbutiken ska ge mer innovativa, kreativa och personliga upplevelser. Se bilderna här!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ikeas nya destination på Manhattan

Ikeas nya destination på Manhattan

  Detaljhandel 161 Cityhandel 284 Butikskoncept 839 Internationellt 1352
Ikea öppnar den 15 april sin första butik med cityläge i USA. Ambitionen är att bli en bekväm destination för heminredning.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Årets gym öppnar i Lidls handelsbyggnad

Årets gym öppnar i Lidls handelsbyggnad

  Köpcentrum 683 Handelsplatser 151 Detaljhandel 161 Pro 4599
Hösten 2020 öppnar sportprofilerna Niklas Wikegård och Jonas Eriksson en tränings- och hälsoanläggning i Lidls handelsbyggnad.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

JLL Retail Agency förstärker teamet

JLL Retail Agency förstärker teamet

  Nyheter 3796 Karriär 331 Personer 348
JLL Retail Agency växer och rekryterar två nya medarbetare, Malin Andersson och Jennifer Karlberg. ”Vi är otroligt glada över att ha rekryterat två riktigt vassa kompetenser som kommer tillgodose våra kunders behov”.
Så får Elgiganten kunden att stanna

Så får Elgiganten kunden att stanna

  Kundupplevelser 340 Butikskoncept 839 Detaljhandel 161 Visual Merchandising 176
Elgigantens uppdaterade butikskoncept har visat sig vara framgångsrikt. Det har lett till att kunderna i genomsnitt uppehåller sig dubbelt så länge i butikerna.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Butik skapas av köpcentrumets besökare

Butik skapas av köpcentrumets besökare

  Nya butiker 1220 Produktutveckling 306 Detaljhandel 161 Nyheter 3796
En ny butik vars innehåll helt bestämts av besökarna. Det blir verklighet i vår när man som första köpcentrum låter besökarna rösta fram ett helt nytt butikskoncept.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny marknadsansvarig på Storesupport

Ny marknadsansvarig på Storesupport

  Karriär 331 E-handel 961 Detaljhandel 161 Nyheter 3796
Storesupport har rekryterat Josefin Holmqvist som marknadsansvarig. Målsättningen att stärka företagets roll som ledande helhetsleverantör till Sveriges detaljhandel
30 000 butiker senare …

30 000 butiker senare …

  Nyheter 3796 Detaljhandel 161 Nya butiker 1220 Varumärken 272
Det är 30 000 butiker och 48 år mellan de två bilderna. Under gårdagen öppnade Starbucks sin butik (jo, de kallar det butiker) nummer 30 000 i Shenzhen i Kina. 
KungSängen öppnar i Sickla

KungSängen öppnar i Sickla

  Handelsplatser 151 Butikskoncept 839 Nyheter 3796 Nya butiker 1220
Sängtillverkaren KungSängen befinner sig i en utvecklingsfas och öppnar ny butik i Sickla. Konceptet innehåller ett affärssystem med integrerad kassalösning för butiker och webbshop.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Zalando fasar ut egna varumärken

Zalando fasar ut egna varumärken

  Internationellt 1352 Pro 4599 Mode 396 Nyheter 3796
Inom kort stänger Zalando sin verksamhet för egna varumärken. I stället ska man inleda närmare samarbeten med andra varumärken för att ta fram unika erbjudanden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Framtidstron stiger i butik och online

Framtidstron stiger i butik och online

  Undersökningar 435 Nyheter 3796 E-handel 961 Detaljhandel 161
Framtidstron stiger bland både butiker och e-handlare. Störst är ökningen inom e-handeln där starka förväntningar på den framtida försäljningen drar upp siffrorna.
Harrods samarbete säkrar e-upplevelsen

Harrods samarbete säkrar e-upplevelsen

  Pro 4599 E-handel 961 Internationellt 1352 Nyheter 3796
Brittiska Harrods inleder ett nytt samarbete för att skapa en marknadsplats online. Ambitionen är att skapa samma exemplariska kundservice online som man erbjuder i butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mode med känsla för arkitektur

Mode med känsla för arkitektur

  Visual Merchandising 176 Internationellt 1352 Mode 396 Pro 4599
Varumärket har öppnat butik i Coal Drops Yard vid Kings Cross i London. Det är resultatet av ett samarbete som syftade till att definiera synen på mode – och arkitektur.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Youtubers flyttar in i the Lobby

Youtubers flyttar in i the Lobby

  Nyheter 3796 Personer 348 Sociala medier 101 Köpcentrum 683
Under 30 dagar förvandlar Vlad Reiser, Amanda Strand, Daniel Norlin, Linus "zaitr0s" Andersson, Jasmine Gustafsson och Felicia Aveklew The Lobby till ett nydanande mediehus.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mio öppnar efterlängtad butik i Luleå

Mio öppnar efterlängtad butik i Luleå

  Handelsplatser 151 Nya butiker 1220 Nyheter 3796 Pro 4599
Efter en lång tids letande har Mio hittat ett butiksläge i Luleå. I samband med Toys R Us stängning öppnades möjligheten för Mio att etablera sig i Storhedens handelsområde i Luleå.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Premiär för jobbautomat i köpcentrumet

Premiär för jobbautomat i köpcentrumet

  Nyheter 3796 Köpcentrum 683 Retailtrender 60 Pro 4599
I samarbete med Atrium Ljungberg presenteras den första centrumplacerade Jobboxen. I boxen, som liknar en fotoautomat, finns det en inbyggd Ipad där besökaren kan söka jobb via en videointervju.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Möter konsumenten med marknad

Möter konsumenten med marknad

  Visual Merchandising 176 Detaljhandel 161 Kundupplevelser 340 Pro 4599
Marknaden ska utmana det traditionella sättet att möta konsumenten och fungera som en inspirationsplats där man kan dofta, smaka och uppleva produkterna på ett nytt sätt.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!