Online-to-offline i Stadiums nya koncept

  LÄSTID: 3 MINUTER

Stadium lanserar ett nytt koncept för online-to-offline med beställningsskärmar, personlig service och fri frakt. ”Att vara flexibla, digitala och erbjuda service i världsklass tror vi är framtiden”, säger VD Karl Eklöf.

Med hjälp av nya uppkopplade skärmar, en order-in-store-lösning samt personlig service i butik menar kedjan nu att man suddar ut gränsen mellan e-handel och fysisk butiksupplevelse. Det nya konceptet innehåller enligt Stadium ett modernare uttryck, lättare navigering och tydligare produktpresentationer.

Erbjuder hela sortimentet

– Med vårt nya Stadium-koncept erbjuder vi morgondagens butik och tar shoppingupplevelsen till nästa nivå vilket gör det enklare och roligare att handla till sitt aktiva liv. Att vara flexibla, digitala och erbjuda service i världsklass tror vi är framtiden, säger Karl Eklöf, VD, Stadium Group.

Stadium höjer servicenivån genom att erbjuda sitt totala sortiment. Via order-in-store kan kunderna beställa varor som levereras fraktfritt till valfri Stadium-butik eller postombud.

– Med tillgång till hela vårt centrallager av sport och sportmode kan kunderna tillsammans med vår kunniga personal via skärmar i butik, botanisera bland alla varumärken och produkter och sedan få dem fraktfritt levererade, säger Karl Eklöf.

En ny kassalösning införs

Förutom order-in-store innehåller det nya konceptet uppdaterad butiksinredning med nya material, anpassad belysning och förbättrade exponeringsytor. Även nya färger, bilder samt en ny och öppen kassalösning utan kontanthantering kommer att implementeras.

Inför lanseringen har Stadium också uppdaterat sin onlinenärvaro med nytt gränssnitt och produktpresentation.

Kungsgatan i Stockholm först ut

Det nya Stadium-konceptet kommer att rullas ut stegvis i nya och befintliga butiker. Första butiken med det nya konceptet finns på Drottninggatan i Stockholm från och med den 21 september.


 


Stadium 25


Bezos siktar på 3 000 Amazon Go

Bezos siktar på 3 000 Amazon Go

  Nyheter 3578 Pro 4349 Internationellt 1268 Nya butiker 1135
Efter 14 månader av testande lanserades den första kassalösa Amazon Go-butiken. Nu siktar man på hisnande 3 000 butiker – så här ser planen ut.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Snabb ökning för dagligvaror på nätet

Snabb ökning för dagligvaror på nätet

  Undersökningar 396 Pro 4349 E-handel 881 Konsumentbeteende 297
Att köpa dagligvaror och livsmedel på nätet är på stark frammarsch i Sverige. Antalet svenskar som prenumererar på matvaror har ökat dramatiskt under det gångna året.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

WACD – What Amazon Can’t Do

WACD – What Amazon Can’t Do

  Pro 4349 Kundupplevelser 281 E-handel 881 Måsteläsning 267
En ny term har dykt upp inom retail. WACD (What Amazon Can't Do) handlar om öppningar där Amazon är som svagast. Här är fyra områden där andra kan frodas.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

E-matbutik öppnar fysiska butiker

E-matbutik öppnar fysiska butiker

  Butikskoncept 762 Omnichannel 312 Cityhandel 255 E-handel 881
Verksamheten bygger på tre tunga trender – bekvämlighet, lokalt och ekologiskt. Nu utökar e-handlaren dessutom verksamheten med fysiska dagligvarubutiker.  
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sabina Ddumbas kärlek till skor

Sabina Ddumbas kärlek till skor

  Mode 347 Nyheter 3578 Retailtrender 45 Personer 260
Sabina Ddumba lyfter fram höstens nyheter hos Scorett i en stor kampanj. Varumärket vill skildra storyn bakom Sveriges souldrottning och hennes intresse för skor. I höstens kampanj ”Sabina Ddumba for Scorett” står artisten intresse för skor – och det egna uttrycket – i fokus. Storyn paketeras i en minidokumentärsserie i tre delar som finns på scorett.se. … (läs mer)
Här öppnar H&M:s nya outletbutik

Här öppnar H&M:s nya outletbutik

  Mode 347 Nyheter 3578 Nya butiker 1135 Pro 4349
När H&M öppnar en ny outlet väljer man en plats som vid första anblicken inte är självklar. "Vi tror starkt på att det här H&M-konceptet kommer att locka besökare även från andra delar områden att komma hit.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Jesper ny tillväxtchef på Airmee

Jesper ny tillväxtchef på Airmee

  Logistik 113 Nyheter 3578 Karriär 260
Nu utökar Airmee sitt team genom att Jesper Johnsson rekryteras till Head of Growth med ansvar för att driva tillväxt och kundutveckling. Jesper har en lång bakgrund inom logistikbranschen främst från DHL.
Därför utökar Ikea köksbutiken

Därför utökar Ikea köksbutiken

  Butikskoncept 762 Pro 4349 Nyheter 3578 Cityhandel 255
Ikea verkar ha hittat ett format som passar storstadsmänniskan. Nu har man beslutat sig för att utöka köksbutiken på Regeringsgatan i Stockholm. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

E-handeln ökar – trögt för ny teknik

E-handeln ökar – trögt för ny teknik

  Undersökningar 396 Pro 4349 Ny teknik 465 E-handel 881
E-barometern för det andra kvartalet 2018 visar – föga överraskande – att försäljningen online fortsatt ökar. Rapporten dyker också ner i ny teknik som röststyrning och AI. Där går utvecklingen trögare. Än så länge, bör nog tilläggas.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lågpriskedja lanserar hemleverans

Lågpriskedja lanserar hemleverans

  E-handel 881 Kundupplevelser 281 Logistik 113 Pro 4349
Lågpriskedjan utvidgar nu sina alternativ för den stressade konsumenten. Det innebär att man inom kort kommer erbjuda hemleverans – från samtliga 1 800 butiker – inom en timme.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se Tescos nya lågpriskedja i bilder

Se Tescos nya lågpriskedja i bilder

  Internationellt 1268 Pro 4349 Butikskoncept 762 Nya butiker 1135
Den brittiska dagligvarukedjan Tesco lanserade under onsdagen ett nytt koncept. Med detta lågprisinriktade varumärke har man ambitionen att ta upp kampen med bland annat Aldi och Lidl. Se bilderna från konceptet här.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

I dag öppnar Tescos lågpriskedja

I dag öppnar Tescos lågpriskedja

  Nyheter 3578 Internationellt 1268 Nya butiker 1135 Butikskoncept 762
I dag klockan 11 öppnar Tesco ett lågpriskoncept för att möta den hårda konkurrensen från bland annat Aldi och Lidl. Det väntas vara startskottet för ett stort antal etableringar de kommande månaderna. 
Noll friktion med kassalös butik

Noll friktion med kassalös butik

  Pro 4349 Butikskoncept 762 Nyheter 3578 Ny teknik 465
Den kassalösa butiken har fått ett ansikte via Amazon Go. Nu lanseras ett liknande system som även andra handlare kan applicera i sina butiker.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Amazon släpper fler Alexa-produkter

Amazon släpper fler Alexa-produkter

  Pro 4349 Ny teknik 465 Nyheter 3578
Amazon ska lansera åtta nya produkter med inbyggd Alexa-funktionalitet. Ambitionen är att ge kunderna tillgång till tjänsten var de än befinner sig. Och det finns en tydlig strategi bakom detta.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny sneakerbutik lanseras online

Ny sneakerbutik lanseras online

  Nya butiker 1135 E-handel 881 Pro 4349 Nyheter 3578
Nu lanserar koncernen en fristående e-handel för verksamhetens sneakerkoncept. Ambitionen är att lyfta fram sortimentet och bli mer synlig digitalt. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Therese Lindgren goes Lagerhaus

Therese Lindgren goes Lagerhaus

  Nyheter 3578 Personer 260 Design 306 Hållbarhet 201
I november släpper Lagerhaus en kollektion i samarbete med Therese Lindgren. Med hållbara produkter vill hon skapa en ombonad och trygg hemmiljö.
Cos öppnar flaggskepp på Tmall

Cos öppnar flaggskepp på Tmall

  Mode 347 E-handel 881 Nyheter 3578 Internationellt 1268
H&M Groups koncept Cos ska öppna ett flaggskepp på Alibabas marknadsplats Tmall. Där räknar man med att nå en halv miljard stilmedvetna konsumenter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nu blir AR och VR vardagsmat

Nu blir AR och VR vardagsmat

  Trender 426 Undersökningar 396 Ny teknik 465 Nyheter 3578
En ny rapport visar att många företag redan använder Augmented Reality och Virtual Reality. Men ett ännu bredare genombrott väntar de kommande tre åren – vilket öppnar möjligheter för detaljhandeln. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Bea Szenfeld designar rosa Ica-kasse

Bea Szenfeld designar rosa Ica-kasse

  Hållbarhet 201 Design 306 Nyheter 3578 Retailtrender 45
Ica har tillsammans med årets Rosa Bandet-designer, Bea Szenfeld, tagit fram en rosa papperskasse som säljs till förmån för Cancerfonden.
Linda Palmgren till Stadiums styrelse

Linda Palmgren till Stadiums styrelse

  Personer 260 Karriär 260 Nyheter 3578
I oktober tillträder Linda Palmgren som styrelseledamot i Stadium Groups styrelse. Med Lindas kompetens och erfarenhet inom främst det digitala medielandskapet vill företaget fortsätta att utmana sig själva och branschen.