Så utvecklar H&M kundupplevelsen

Så utvecklar H&M kundupplevelsen

  Pro 4506 Internationellt 1316 Nya butiker 1175 Butikskoncept 803
Under de senaste åren har det hänt mycket hos H&M. Nya koncept har lanserats och tester pågår för fullt. Ambitionen: Att utveckla kundupplevelsen.   
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Lush nya nakenbutik

Här är Lush nya nakenbutik

  Butikskoncept 803 Hållbarhet 219 Internationellt 1316 Pro 4506
Nu har Lush öppnat sin första "nakenbutik" i England. Här säljs produkterna helt utan förpackningar – och ny digital teknik gör det möjligt. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny bröllopsbutik för millennials

Ny bröllopsbutik för millennials

  Pro 4506 Nya butiker 1175 Butikskoncept 803 Pop up 150
Butiken handlar om bröllop, såväl planering som produkter. Den är skapad för millennials och erbjuder en underhållande, enkel och snabb upplevelse.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Fast Retailings nya framtidsbutik

Här är Fast Retailings nya framtidsbutik

  Pro 4506 Visual Merchandising 165 Internationellt 1316 Ny teknik 497
Fast Retailing äger ett flertal modevarumärken, bland annat Uniqlo. Nu lanserar företaget en framtidsbutik utan produkter på hyllorna.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här har Eataly öppet dygnet runt

Här har Eataly öppet dygnet runt

  Pro 4506 Internationellt 1316 Nya butiker 1175 Butikskoncept 803
I slutet av december öppnade Eataly sin sjätte matmarknad i USA. Etableringen skedde i Las Vegas och närmare bestämt i stadens nyaste resort – Park MGM. Det är Eatalys första marknad med dygnet runt-öppet. Det är en 4 000 kvadratmeter stor kulinarisk destination som nu slagit upp sina portar. Eataly kommer också fungera som entré till … (läs mer)
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är årets viktigaste måsteläsning!

Här är årets viktigaste måsteläsning!

  E-handel 934 Butikskoncept 803 Konsumentbeteende 313 Ny teknik 497
Vi suddar ut din FOMO (Fear of Missing Out) på nolltid! Under 2018 har vi skrivit mycket om digitaliseringen inom detaljhandeln, ny teknik och de senaste rönen om hur morgondagens vinnare ser ut. Här är 20 av våra trendspaningar du absolut inte bör missa.
URW har invigt morgondagens food market

URW har invigt morgondagens food market

  Pro 4506 Internationellt 1316 Butikskoncept 803 Köpcentrum 656
Unibail-Rodamco-Westfield har invigt ett nytt food market-koncept. Här satsar man på lokala producenter och aktörer samt upplevelser i form av event.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se Starbucks flaggskepp i meatpacking district

Se Starbucks flaggskepp i meatpacking district

  Kundupplevelser 315 Internationellt 1316 Nya butiker 1175 Pro 4506
I dag, fredagen 14 december, öppnar Starbucks sitt nya upplevelsebaserade flaggskepp i meatpacking district i New York. Se bilderna här!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Dagligvarukedjan testar kassalös butik

Dagligvarukedjan testar kassalös butik

  Ny teknik 497 Butikskoncept 803 Nyheter 3698 Pro 4506
Dagligvarukedjan kommer under 2019 ta fram och testa ett butikskoncept som saknar kassor.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Gateau i samarbete med H&M Home

Gateau i samarbete med H&M Home

  Pro 4506 Nyheter 3698 Butikskoncept 803 Pop up 150
Under december öppnar Gateau pop-up butiker med jultema. "Ett nytt sammanhang i en inspirerande butiksmiljö".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Filmstaden öppnar nytt koncept

Filmstaden öppnar nytt koncept

  Butikskoncept 803 Pro 4506 Nyheter 3698 Köpcentrum 656
Det nya konceptet innehåller nya fasader en utvecklad interiör samt en ny butiksdel.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ljudupplevelser i Bose nya flaggskepp

Ljudupplevelser i Bose nya flaggskepp

  Design 319 Pro 4506 Nya butiker 1175 Butikskoncept 803
Här placeras kunden mitt i ljudupplevelsen. Bose lanserar ett nytt butikskoncept som ska rullas ut globalt. Följ med in i det första flaggskeppet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Cirkle K lanserar nytt matkoncept

Cirkle K lanserar nytt matkoncept

  Butikskoncept 803 Produktutveckling 302 Pro 4506 Nyheter 3698
"Det handlar om att erbjuda människor god och hälsosam mat längs vägen". Satsningen omfattar bland annat sortiment, inredning och utbildning. Se bilderna!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Caliroots nya flaggskepp

Här är Caliroots nya flaggskepp

  Omnichannel 325 Design 319 Nya butiker 1175 Butikskoncept 803
Nu har Caliroots öppnat sin nya flaggskeppsbutik i centrala Stockholm. Ambitionen är att den ska fungera som en länk mellan online och offline.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Online-to-offline för Atrium Ljungberg

Online-to-offline för Atrium Ljungberg

  Köpcentrum 656 Kundupplevelser 315 Butikskoncept 803 Pro 4506
Atrium Ljungberg integrerar e-handel i den fysiska miljön genom nytt service- och paketombudskoncept. Först ut är Sickla i Stockholm och Mobilia i Malmö.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kuraterad wellness i Coal Drops Yard

Kuraterad wellness i Coal Drops Yard

  Pro 4506 Visual Merchandising 165 Nya butiker 1175 Butikskoncept 803
Livsstilen central i ny butik. I sitt flaggskepp i Coal Drops Yard är varumärkets erbjudande skräddarsytt för de lokala förutsättningarna.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Nikes nya responsiva flaggskepp

Här är Nikes nya responsiva flaggskepp

  Visual Merchandising 165 Nya butiker 1175 Butikskoncept 803 Internationellt 1316
Nya digitalt baserade tjänster och en butik som anpassas efter de lokala kundernas önskemål och beteende. Nike har öppnat att nytt responsivt flaggskepp. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Norden sattes i fokus på Mapic

Norden sattes i fokus på Mapic

  Butikskoncept 803 Pro 4506 Nyheter 3698
Under torsdagen arrangerade Mapic i samarbete med Nordic Council of Shopping Centrers ett seminarium med fokus på nordiska länderna. Dashl fanns bland företagen som berättade om sin verksamhet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

”Vi är en pure player med butiker”

”Vi är en pure player med butiker”

  Internationellt 1316 E-handel 934 Omnichannel 325 Pro 4506
Varumärket siktar på att bli nummer ett online, nu öppnar man fysiska butiker på löpande band. "Men vi är och förblir en pure player".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kedjan testar automatiskt e-plock i butik

Kedjan testar automatiskt e-plock i butik

  Logistik 131 Pro 4506 E-handel 934 Butikskoncept 803
Kedjan automatiserar nu hanteringen av onlineordrar på plats i butik. Ny yta har tillförts för det automatiserade plocket av dagligvaror.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!