Vi har gjort ett urval av årets mest intressanta butiksöppningar. Följ med på en inspirerande resa i den fysiska detaljhandelns värld.
Swedavia satsar stort i form av Marknadsplatsen på Arlanda flygplats. Nu ska ytterligare fyra flygplatser uppdatera sina kommersiella erbjudanden.
Christina Aguilera fanns bland gästerna när H&M:s flaggskepp invigdes. I en av butikens nyheter förvandlas kunden till sin egen stilstjärna.
Två nya second hand-butiker har öppnat i centrala delarna av staden. Såväl affärsidé som sortiment skiljer sig dock åt.
Kompetens och hantverk har satts i fokus i varumärket Etons tolkning av en lyxig butiksupplevelse.
I dag, den 28:e november, öppnar Lager 157 en ny flaggskeppsbutik i köpcentrummiljö.
Efter tio år gör Build-A-Bear Workshop comeback i Sverige. Nya verkstäder öppnas nu i två köpcentrum.
NordicFeel öppnar sin första fysiska butik. Från och med nu är detta varumärkets hjärta. Så här skapades den.
Varumärkets prisade flaggskepp i New York var nyskapande. Nu fortsätter man utvecklingen av upplevelsen i ytterligare ett nyöppnat flaggskepp.
Den obemannade butiken är öppen alla dagar dygnet runt. ”Vi är övertygade om att olika platser kräver olika lösningar”.