Sportvarumärket On utökar sin detaljhandelsnärvaro. Bara i år planerar man att öppna 15 till 20 nya butiker.
Dagligvarubutiken Ica Stop i Täby har uppdaterat såväl varumärke som design. Man vill förvandla inköpsrundan till en upplevelse i sig.
NK har öppnat en avdelning där man ska kunna ”inspireras, fascineras, vistas och shoppa”.
”I vårt nya format skräddarsyr vi varje kvadratmeter för de unika, snabba behoven som finns i en urban livsstil”.
Nu har Uniqlo öppnat sin första Re.Uniqlo Studio i Sverige. Här är tankarna bakom satsningen.
Under våren öppnas ett antal obemannade servicebutiker i bland annat bostadsområden.
H&M har öppnat ett nytt koncept som representerar varumärkets ambitioner och riktning. Här testas en rad nya inslag.
Planeringen är i full gång inför etableringen av nästa generations kompaktbutiker.
Butikskedjan Lakritsroten har öppnat sin största satsning hittills. ”Vi kommer fortsätta att öppna nya butiker i attraktiva lägen”.
Walmart satsar stort på att öppna nya och utveckla befintliga butiker. Fokus är satt på storformat i ”Framtidens butik”.