Trots rusande inflation och ett osäkert omvärldsläge planerar sex av tio svensk att lägga lika mycket eller mer pengar på julklappar i år som i fjol.
Svensk Handels E-handelsindikator för september månad visar att e-handelns omsättning steg med 19 procent.
Självutcheckning finns bland de teknikinslag kunderna helst vill använda i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.
Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade – både fysiskt och digitalt inräknat – med 8,7 procent under september 2022 jämfört med samma månad 2021.
Svenskarna surfar mer än gärna när de befinner sig i butik, men en färsk undersökning tyder på problem med täckning i lokalerna.
En ny rapport sammanfattar kännetecknen för de mest mest framgångsrika inom kundupplevelser – så kallade CX Champions.
Här är Sveriges största köpcentrum och handelsplatser. NCSC har kartlagt utvecklingen i sin årliga rapport Svenska Köpcentrum.
Det ekonomiska läget förändrar svenskarnas konsumtionsvanor. En undersökning kartlägger hur konsumenter väljer att spendera sina pengar.
Det är turbulenta tider. Inflation, rusande elpriser och ett samhälle som sakta hittar det nya normala efter pandemin. Här är 12 tunga kundbehov att tillgodose.
E-handelns omsättning minskar just nu – men en betydligt större andel av befolkningen e-handlar jämfört med före pandemin.