Detta lockar svensken att testa Amazon

Detta lockar svensken att testa Amazon

En ny forskarrapport visar vad som driver konsumenten att prova att e-handla från Amazon.se.

Fortsatt kraftigt uppåt för e-dagligvaror

Fortsatt kraftigt uppåt för e-dagligvaror

Försäljningen i dagligvaruhandeln minskade med 0,9 procent. Tillväxten i e-handeln uppgick till 39,5 procent.

Sex av tio konsumenter behåller nya  beteenden

Sex av tio konsumenter behåller nya beteenden

Konsumentens nya beteenden består till stora delar även i Post Corona Retail. Det visar en ny studie.

Fler kundkontakter med formell klädsel

Fler kundkontakter med formell klädsel

Medarbetarnas klädsel påverkar hur villiga kunderna är att ta kontakt. Det visar en ny studie.

Generation Z föredrar chat och SMS

Generation Z föredrar chat och SMS

Ny studie: Generation Z, föredrar chattar och textmeddelanden för kundservice.

Svensk retails mest attraktiva arbetsgivare

Svensk retails mest attraktiva arbetsgivare

Svenska folket har utsett Sveriges mest attraktiva arbetsgivare inom retail. Här är resultatet.

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.

Så vill konsumenten minska miljöpåverkan

Så vill konsumenten minska miljöpåverkan

En ny undersökning visar vilka åtgärder som är mest angelägna. Man har dessutom kartlagt den svenska medvetna konsumenten.

Snabb digitalisering av B2B-försäljning

Snabb digitalisering av B2B-försäljning

Snabb utveckling – år 2025 kommer 80 procent av all försäljning inom B2B ske digitalt.

”Det krävs två – för hållbart mode”

”Det krävs två – för hållbart mode”

Ny rapport: ”Förändringar kräver engagemang från såväl kunder som modeindustrin”.