Sex av tio konsumenter behåller nya  beteenden

Sex av tio konsumenter behåller nya beteenden

Konsumentens nya beteenden består till stora delar även i Post Corona Retail. Det visar en ny studie.

Fler kundkontakter med formell klädsel

Fler kundkontakter med formell klädsel

Medarbetarnas klädsel påverkar hur villiga kunderna är att ta kontakt. Det visar en ny studie.

Generation Z föredrar chat och SMS

Generation Z föredrar chat och SMS

Ny studie: Generation Z, föredrar chattar och textmeddelanden för kundservice.

Svensk retails mest attraktiva arbetsgivare

Svensk retails mest attraktiva arbetsgivare

Svenska folket har utsett Sveriges mest attraktiva arbetsgivare inom retail. Här är resultatet.

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.

Så vill konsumenten minska miljöpåverkan

Så vill konsumenten minska miljöpåverkan

En ny undersökning visar vilka åtgärder som är mest angelägna. Man har dessutom kartlagt den svenska medvetna konsumenten.

Snabb digitalisering av B2B-försäljning

Snabb digitalisering av B2B-försäljning

Snabb utveckling – år 2025 kommer 80 procent av all försäljning inom B2B ske digitalt.

”Det krävs två – för hållbart mode”

”Det krävs två – för hållbart mode”

Ny rapport: ”Förändringar kräver engagemang från såväl kunder som modeindustrin”.

Uppåt för prenumerationer under pandemin

Uppåt för prenumerationer under pandemin

Användare av tjänsterna gillar att bli överraskade av lådornas innehåll. De flesta användarna finns i en specifik åldersgrupp.

Förändrad e-handel efter turbulent år

Förändrad e-handel efter turbulent år

Ett turbulent år ledde till kraftigt förändrad e-handelsmarknad och nya konsumentbeteenden. Det visar en ny rapport.