Anledningen är starkt sammankopplad med framtidens kundupplevelse. Eller snarare förväntningen på denna.
Lyko tar nästa steg i sin retailresa och lanserar ett blueprint för framtidens skönhetsbutiker. Nu öppnas den första enheten med konceptet.
När stora kedjor lämnat tog lokala och oberoende aktörer över. Med en ny strategi har spökcentrumet åter blivit en levande handelsplats.
Parfym.se markerar 20 år med en strategisk butiksöppning. VD Jonas Häggqvist berättar hur fysisk närvaro ska fördjupa relationen och stärka varumärket.
Levi Strauss har fördubblat sin e-handel på fem år. Tre strategiska val ligger bakom framgången – här finns lärdomar som fler varumärken kan dra nytta av.
Ikeas nya butik på Oxford Street är en del av strategin att öppna mindre format i stadskärnor. Läs mer om satsningen och se hur den nya butiken ser ut.
Att lyfta fram människan som ska använda all teknik som det surras om just nu känns mycket sympatiskt. Och klokt.
De mest framåtdrivande detaljhandelsföretagen fortsätter att vara innovativa. Detta är vad som krävs för att bli en vinnare.
Man tog sig an detta projekt med en inställning fri från tekniska lösningar; i stället för att fråga sig hur vi handlar mat resonerade man kring varför vi handlar
MediaMarktSaturn konverterar försäljningsytor. Med Space-as-a-service förvandlar man ytor i butikerna till nya upplevelser.