Under de senaste åren har det hänt mycket hos H&M. Nya koncept har lanserats och tester pågår för fullt. Ambitionen: Att utveckla kundupplevelsen.
Enligt en ny undersökning efterfrågar konsumenter en mer bekväm köpupplevelse. Den ska innehålla mindre mänsklig kontakt och mer teknik och innovation.
Fast Retailing äger ett flertal modevarumärken, bland annat Uniqlo. Nu lanserar företaget en framtidsbutik utan produkter på hyllorna.
Magiska kontaktytor, automatiserad kundresa och den sanna mångfalden. Här är fem trender som växer sig starkare – och förändrar kundupplevelsen.
Den fysiska handeln handlar mer och mer om upplevelser. Här är sju modebutiker värda en omväg i London – och dessutom: redaktionens egna bonustips.
Den 11:e oktober öppnas The Fitting Room i Göteborg. Ett nytt butikskoncept som vill förena styrkorna hos fysisk och digital handel med "potentialen att förändra retail i grunden".
Vi är på väg in i värld av hyperpersonalisering och artificiell intelligens. Men redan nu finns konkreta åtgärder som kan göra den digitala kundupplevelsen bättre. Här är sju (begripliga) sådana.
Den 29 augusti öppnar Gekås 3 300 kvadratmeter ny butiksyta. Samtidigt passar man på att introducera nya större kundvagnar – med plats för fler fynd.
Kedjan erbjöd en ljudsatt shoppingupplevelse i sitt flaggskepp. Efter att ha beskrivit sitt humör och vad man letade efter strömmade anpassade spellistor i kundernas lurar.
Pop up-butiker i butiken. Det är varumärkets recept för att skapa variation och nya upplevelser. Efter en tids testande lanserar man nu strategin på bred front i fler butiker.