Microsoft har öppnat sin första permanenta fysiska butik i Europa. Vid Oxford City i centrala London erbjuder man upplevelser på tre våningar. Se bilderna!
Butiken öppnas på en, enligt kedjan, av Stockholms bästa adresser. Ambitionen är att skapa en mötesplats med innovativa digitala lösningar.
Nike öppnade nyligen sitt renoverade flaggskepp. Men det är inte butikslokalen som fått mest uppmärksamhet så här långt – det är skyltningen.
Den japanska globala detaljhandelskedjan Muji öppnar ett flaggskepp i Stockholm. Den nya butiken kommer att inkludera produkter från alla produktsegment.
I en tid då förnyelse behövs mer än någonsin, är tanken att den nya destinationsbutiken ska ge mer innovativa, kreativa och personliga upplevelser. Se bilderna här!
Den internationella satsningen på upplevelsebaserade flaggskepp fortsätter. Starbucks har nu öppnat sitt femte Reserve Roastery. Se bilderna här!
Varumärket har öppnat ett flaggskepp i New York, det är också den första egna butiken. Den ligger i NoLIta på Lower Manhattan och här har man skapat en förtrollad trädgård av dofter.
I en vacker byggnad från sekelskiftet har varumärket öppnat ett nytt flaggskepp. Här finns bland annat en bar och ett noga kuraterat bibliotek.
Här placeras kunden mitt i ljudupplevelsen. Bose lanserar ett nytt butikskoncept som ska rullas ut globalt. Följ med in i det första flaggskeppet.
Det blir kedjans största butik hittills i Europa. "Vi är övertygade om att Mujis flaggskepp stärker centrumets redan breda utbud".