Gladare kunder med mobil utcheckning

Gladare kunder med mobil utcheckning

Flying Tiger Copenhagen lanserar mobil utcheckning. Det frigör tid och gör dessutom kunderna gladare, menar VD Martin Jermiin.

Forskning ska minska onödig luft i paket

Forskning ska minska onödig luft i paket

Ett nytt forskningsprojekt ska undersöka hur den optimala förpackningen ser ut.

Digitala kvitton stärker Coops kommunikation

Digitala kvitton stärker Coops kommunikation

Coop väljer som flera andra att lansera digitala kvitton – men adderar en intressant dimension i satsningen.

Butikskedja lanserar ansiktsbetalning

Butikskedja lanserar ansiktsbetalning

Bland fördelarna finns ett användarvänligt gränssnitt, snabb utcheckningstid och hög säkerhet.

Lidl guidar kunden till medvetna val

Lidl guidar kunden till medvetna val

Lidl Sverige lanserar en ny kvalitetsmärkning.

Utökat erbjudande via digitala samarbeten

Utökat erbjudande via digitala samarbeten

Bakom samarbetet finns ett nytt tekniskt ekosystem och ett strategiskt beslut att komplettera utbudet.

Hållbart och cirkulärt mode i Gina Lab

Hållbart och cirkulärt mode i Gina Lab

Det första resultatet är en miljövänlig könsneutral kollektion.

Retailtainment och marknad lyfter destination

Retailtainment och marknad lyfter destination

Två upplevelsebaserade ankare utgör basen i destinationens uppdaterade utbud.

Lidl levererar uppkopplat och eldrivet

Lidl levererar uppkopplat och eldrivet

Einride och Lidl driftsätter en uppkopplad eltransport. Lanseringen är ett steg i ett större innovationssamarbete.

Framtidens retail formas i nytt labb

Framtidens retail formas i nytt labb

Ett nyskapat labb för innovativ retail ska utforska hur teknik, bland annat artificiell intelligens, kan förbättra kundupplevelsen.