Nu blir det möjligt att lägga in betalkort direkt i Swish-appen för att blippa och betala i butik, både i Sverige och utomlands.
Swedavia satsar stort i form av Marknadsplatsen på Arlanda flygplats. Nu ska ytterligare fyra flygplatser uppdatera sina kommersiella erbjudanden.
Ikea lanserar ett nytt lojalitetsprogram som anpassats för att möta konsumenternas nya beteende.
En ny typ av osynliga streckkoder testas nu av kedjan. Men gör det för att snabba på registreringen av varor – men även för att minska stölderna.
Zalando skalar upp sina AI-drivna tjänster. ”Vi erbjuder nu kunderna ännu mer lokal inspiration”.
Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.
Coop ska använda skannrar i butik för att avgöra hur mogen avokadon är.
Abercrombie & Fitch är efter några tuffa år på väg upp igen – här är förändringarna bakom lyftet.
Polarbröd tar hjälp av kreativa krafter för att generera nya användbara idéer, tjänster och produkter.
Ingka Centres ”Hej! Workshop” har lanserats utanför Sveriges gränser – se bilderna här.