Allt fler företag lanserar butiker med ”Just Walk Out”-lösningar. Innovationen medför en rad fördelar för kund och butik – men även några utmaningar.
Modevarumärket firar ettårigt "Metaversary" med en kollektion som föddes virtuellt. Det är en del av ambitionen att skapa nya fygitala upplevelser.
Testerna ett led i Systembolagets arbete med att möta kundernas förändrade köpbeteenden och förväntningar. Här är butikerna som testar självutcheckning.
Forskare uppmanar detaljhandeln att använda AI-kopplade kameror för att skräddarsy butikslayouter och maximera försäljningen.
Drygt en milon spelar regelbundet i Sverige. Nu vill hotellkedjan locka till sig målgruppen med hjälp av specialinredda rum.
Brittiska Tesco har öppnat en ny enhet av det kassalösa konceptet GetGo. Den uppdaterade versionen är av hybridmodell.
Ett DNA-test möjliggör personaliserade produktrekommendationer.
Reitan Convenience ökar takten för hållbarhetsarbetet ytterligare – siktar på att ha ett fullt hållbart sortiment i företagets alla butiker till 2030.
Ibland är det de små lösningarna som kan göra stor skillnad. Under oktober introducerar Coca-Cola en ny klimatsmart design.
Kedjan fortsätter att utveckla automatiserat varuplock i befintliga butiker. Nu har man köpt upp ett techbolag inriktat på robotteknik.