Tystnad centralt i McDonald’s nya design

Tystnad centralt i McDonald’s nya design

 
Uppdraget var tydligt; ”Make McDonald's cool again”. När många skriker allt högre har tystnaden fått en central plats i kedjans nya flaggskepp.
Ett nytt socialt e-köpcentrum

Ett nytt socialt e-köpcentrum

 
De har bakgrund inom Google och Starbucks. Med inspiration från Amazon och Instagram bygger de nu en global shoppingcommunity.
Kedjan gör 300 butiker kassalösa

Kedjan gör 300 butiker kassalösa

 
Antalet butiker som erbjuder utcheckning via mobilen har tredubblats.
Robot optimerar stormarknadens drift

Robot optimerar stormarknadens drift

 
Dagligvarukedjan Auchan låter robotar skanna av hyllor och gångar i kedjans 34 hypermarkets. Målet är att optimera butiksdriften.
DHL ökar tillgängligheten med pop up

DHL ökar tillgängligheten med pop up

 
En ny pop up ska ge konsumenterna en snabb och bekväm lösning för leveranser. DHL har öppnat en mobil ServicePoint.
Köpcentrum öppnar smart toalettkoncept

Köpcentrum öppnar smart toalettkoncept

 
Besökarna erbjuds nu förutom en fräsch toalettupplevelse även innovativa tjänster inom hygien och hälsa.
Netto bygger hållbar butik i trä

Netto bygger hållbar butik i trä

 
Målsättningen är att sätta en ny standard för framtidens livsmedelsbutiker.
Alibaba kortar globala leveranstider

Alibaba kortar globala leveranstider

 
Alibabas växlar upp sin satsning på global fulfillment. ”Logistik är i dag en game changer och avgörande faktor som skiljer företag åt.”
Coop öppnar obemannade butiker

Coop öppnar obemannade butiker

 
Coop har under en längre tid arbetat med att ta fram obemannade butiker som kunder kan besöka dygnet runt. Här öppnar de första två enheterna.
Butiker konverteras till upplevelsecenter

Butiker konverteras till upplevelsecenter

 
Microsoft har en ny strategi för retail – man stänger majoriteten av butikerna. Resterande enheter konverteras till upplevelsedestinationer.