This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Inredning och livsmedel ökar mest online

Inredning och livsmedel ökar mest online

E-handelskonsumtionen ökade med 14 procent under april jämfört med samma period i fjol. Inredning och livsmedel ökar allra mest.

Moncler öppnar första butiken i Sverige

Moncler öppnar första butiken i Sverige

Det internationellt varumärket Moncler öppnar sin första butik i Sverige. Hösten 2017 planeras invigningen av varumärkets 300 kvadratmeter stora satsning.

Ny outlet ska bli leveranshubb

Ny outlet ska bli leveranshubb

Den första juni öppnar Kjell & Company en outlet. Den ligger i Kungens kurva i södra Stockholm och tanken är att den även ska fungera som en leveranshubb. Se bilderna här.

Ny teknik lyfter AmazonFresh Pickup

Ny teknik lyfter AmazonFresh Pickup

Amazon har nu tagit sin lösning för onlineförsäljning av dagligvaror – med pickup-stationer – från betatester till skarpt läge. Ny teknik används för att förbättra kundupplevelsen. Så här fungerar det.

WeChat och Alipay gör entré i Mood

WeChat och Alipay gör entré i Mood

I dagarna släpper Mood nyheten att man satsar på kinesiska turister. Ännu mer intressant: Man satsar på två plattformar som utgör bland de mest disruptiva krafterna inom retail i Kina. Detta bör du ha koll på.

Politisk retail hos Bulletin i Brooklyn

Politisk retail hos Bulletin i Brooklyn

De har redan hittat konceptet som ska rädda den fysiska detaljhandeln. Nu öppnar Alana och Ali en ny butik där sortimentet består av in your face-produkter och tar politisk ställning.

Nya upplevelser med wellness i butik

Nya upplevelser med wellness i butik

Genom en omfattande satsning på wellness i butiken höjs nu upplevelsen till nya nivåer. Ett rullande pop up-schema med klasser blandas här med handplockade produkter och tjänster.

Ny sommar-pop up på Arlanda

Ny sommar-pop up på Arlanda

Inför semestern öppnar en ny pop up-butik på Arlanda. Inriktningen är exklusivt mode för stranden, och bakom butiken står ett varumärke som tar upp kampen mot jättarna.

Här är världens hetaste retailstäder

Här är världens hetaste retailstäder

Europa är förstahandsvalet för internationella kedjors globala expansion. Men världsmetropolen som toppar listan över de hetaste detaljhandelsstäderna hör hemma på en annan kontinent. Det visar en ny studie.

Fabletics personaliserar med ny teknik

Fabletics personaliserar med ny teknik

Efter att ha startats online växer nu Kate Hudsons varumärke Fabletics i högt tempo via fysiska butiker. Ny teknik har en central roll i satsningen – den möjliggör en sömlös och personaliserad upplevelse.