Kaffe och kreativitet i Lavazzas flaggskepp

  LÄSTID: 4 MINUTER

Det italienska kaffevarumärket Lavazza har öppnat sitt första flaggskepp. Det är en fest både för öga och smaksinne att stiga in i butiken som lyfter fram kaffesmaken med en stor nypa kreativitet. 

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Lavazza 1


Samsung öppnar upplevelsebutik

Samsung öppnar upplevelsebutik

  Pro 4130 Cityhandel 228 Nya butiker 1068 Nyheter 3390
Samsung öppnar en ny upplevelsebaserad butik i centrala Stockholm den 27 april. "Vi vill komma närmare våra kunder och visa vår bredd".
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Birkenstock reser med containerbutik

Birkenstock reser med containerbutik

  Pop up 133 Nyheter 3390 Pro 4130 Design 278
Birkenstock har skapt en kuraterad tillfällig butik tillsammans med designern Rck Owens. Continern är ute på en pop up-turné, just nu på mellanlandning i Los Angeles.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Fler köpbeslut påverkas av hållbarhet

Fler köpbeslut påverkas av hållbarhet

  Undersökningar 369 Konsumentbeteende 278 Hållbarhet 170 Pro 4130
Svenska konsumenter gör allt fler medvetna val enligt en ny studie. Andelen köpbeslut som påverkas av hållbarhet och miljöaspekter fortsätter att öka. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Bästa upplevelsen vinner”

”Bästa upplevelsen vinner”

  Internationellt 1182 Varumärken 247 Kundupplevelser 222 Pro 4130
Upplevelsen och innovationsförmågan är helt avgörande. Det menar Sephoras VD Christopher de Lapuente som fortfarande ser stor potential för verksamheten.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Glöm ditt gamla mindset för e-handel”

”Glöm ditt gamla mindset för e-handel”

  Måsteläsning 227 E-handel 829 Internationellt 1182 Pro 4130
Tmall är en central del i Alibabas koncept New Retail. Det är också en inkörsport till Kina. "Det är ett nytt mindset för retail", konstaterar VD Jet Jing.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Wearable X vill förnya retail

Wearable X vill förnya retail

  Pro 4130 Kundupplevelser 222 Internationellt 1182 Ny teknik 419
Den invävda tekniken är en revolution i sig för utövare av yoga. Men Wearable X vill även förändra retail till att bli mer intim och upplevelsebaserad. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Så tar sig Inditex an framtiden

Så tar sig Inditex an framtiden

  Personer 209 Mode 301 Pro 4130 Måsteläsning 227
Passionen för mode är avgörande för Inditex framgång de kommande åren. Det menar VD och Styrelseordförande Pablo Isla. Men den viktigaste faktorn handlar om något helt annat.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Fem nya pop up-butiker i Stockholm

Fem nya pop up-butiker i Stockholm

  Nyheter 3390 Pop up 133 Köpcentrum 568 Pro 4130
Trenden med pop up-butiker håller i sig. I Stockholmsområdet öppnade en rad nya koncept bland annat i Bromma Blocks och vid Sergels Torg.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Våra butiker handlar om storytelling”

”Våra butiker handlar om storytelling”

  Varumärken 247 Pop up 133 E-handel 829 Pro 4130
Hon har listats som en av de 30 vassaste inom marknadsföring av Forbes. Nu gör hon succé som medgrundare av ett digitalt varumärke som snart öppnar butiker i Europa.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Svenskt flaggskepp till Bibliotekstan

Svenskt flaggskepp till Bibliotekstan

  Nyheter 3390 Cityhandel 228 Pro 4130 Butikskoncept 698
Ett svenskt varumärke öppnar under våren en ny flaggskeppsbutik i Bibliotekstan. Här vill man erbjuda kunden variation anpassat till humör och tillfälle.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Premiärministern invigde WRC

Premiärministern invigde WRC

  Nyheter 3390 Pro 4130 Internationellt 1182
Under förmiddagen invigdes World Retail Congress. Spaniens kung Felipe VI är hedersordförande för årets upplaga som officiellt invigdes av premiärminister Mariano Rayoy.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nu kan kunden se sin klimatpåverkan

Nu kan kunden se sin klimatpåverkan

  Hållbarhet 170 Nyheter 3390 Pro 4130
Mitt klimatmål är ett nytt digitalt verktyg som gör det möjligt för kunderna att följa klimatpåverkan från sina matinköp.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Därför satsar Muji på färskvaror

Därför satsar Muji på färskvaror

  Konsumentbeteende 278 Pro 4130 Nya butiker 1068 Butikskoncept 698
Muji har öppnat sin största butik, den är fem gånger större än genomsnittet. Här tillägnar man mat och färskvaror hälften av ytan. Detta är anledningen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Robot-pop up öppnar i Mood

Robot-pop up öppnar i Mood

  Nya butiker 1068 Köpcentrum 568 Nyheter 3390 Pop up 133
Hemfrid och Electrolux testar ett nytt robotkoncept och öppnar en gemensam pop-up i Mood Stockholm. "Vi vill minska friktionen i vardagen".
Online-to-offline för skovarumärket

Online-to-offline för skovarumärket

  Butikskoncept 698 Omnichannel 294 Nya butiker 1068 Pro 4130
Sko- och kängvarumärket har öppnat en konceptbutik. "Många går från att ha en butik till att starta webbutik, men vi gör tvärtom".
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Indiska lanserar marknad för fynd

Indiska lanserar marknad för fynd

  Nya butiker 1068 Nyheter 3390 Butikskoncept 698 Pro 4130
Indiska introducerar ett nytt koncept som döpts till Bazar. Det är en shop in shop-lösning som öppnas i utvalda butiker. Dessutom satsar man nu på en outlet.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Apple använder enbart förnybar energi

Apple använder enbart förnybar energi

  Internationellt 1182 Hållbarhet 170 Pro 4130
Som en del av sitt engagemang för att skapa en mer hälsosam miljö meddelar Apple att de globala anläggningarna nu drivs med 100 procent "ren" energi.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nya upplevelser hos McDonald’s

Nya upplevelser hos McDonald’s

  Kundupplevelser 222 Nyheter 3390 Produktutveckling 286 Pro 4130
Förutom hundratals nya restauranger inför man nu bordsservering och hemleveranser. "Vi gör betydande investeringar", säger koncernchef Christer Åberg. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Kunden vill använda mobilen mer

Kunden vill använda mobilen mer

  Konsumentbeteende 278 Pro 4130 Kundupplevelser 222 Undersökningar 369
En av tre vill ha digitala kvitton för en bättre shoppingupplevelse. Man efterfrågar också fler shoppingtjänster för mobilen. Det visar en ny studie.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nikolaj d’Étoiles öppnar fysisk butik

Nikolaj d’Étoiles öppnar fysisk butik

  Nya butiker 1068 Köpcentrum 568 Mode 301
Nikolaj d’Étoiles öppnar en butik i Mood Stockholm. Företaget ser etableringen som ett viktigt komplement till den digitala satsningen man gör.