This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Missguided lanserar lillebror med pop up

Missguided lanserar lillebror med pop up

Missguideds lillebror lanseras just nu i Storbritannien. Precis som storasyster är detta främst ett onlinevarumärke, men med fysisk närvaro. 

Här öppnar ett nytt uppdaterat Boxpark

Här öppnar ett nytt uppdaterat Boxpark

Det började med ett containerköpcentrum i Shoreditch för att utvecklas till en modern mötesplats i Croydon. Nu öppnar Boxpark 3.0 med ett helt nytt koncept på en ny plats.

Åhléns City nyöppnar sitt modeplan

Åhléns City nyöppnar sitt modeplan

Modeplanet för dam på Åhléns City Stockholm har fått en ny look.  I satsningen finns en rad nya varumärken i vad man själva kallar "en inspirerande miljö med lyxig varuhuskänsla".

Kinnarps ökar transparensen inom inredning

Kinnarps ökar transparensen inom inredning

Både mode- och byggbranschen har kommit långt med sitt hållbarhetsarbete relevant för sina kunder. Det konstaterar Kinnarps som nu vill göra en insats inom inredningsbranschen. "Kunden har rätt att veta hur hållbar en produkt är", menar Johanna Ljunggren.

Jysk lanserar sitt nya butikskoncept i Sverige

Jysk lanserar sitt nya butikskoncept i Sverige

Först ut med nya konceptet är Backaplan i Göteborg. Handelstrender har redan tidigare berättat om kedjans tester med det nya butikskonceptet i hemlandet Danmark. Men nu är det alltså på väg in i Sverige.

Optik i en mer avslappnad miljö

Optik i en mer avslappnad miljö

Nividas har öppnat en shop-in-shop inne i konceptbutiken som erbjuder en inspirerande shoppingupplevelse. Här får kunden en möjlighet att köpa nya glasögon under sitt besök i mode- och inredningsbutiken.

Millennials vill ha mer bekvämlighet

Millennials vill ha mer bekvämlighet

Millennials driver på utvecklingen av innovativa livsmedels- och matleveranser. Om bra alternativ för fulfillment saknas vänder man sig till en annan aktör. Man vill ha bekvämlighet.

Sju viktiga egenskaper för en butikschef

Sju viktiga egenskaper för en butikschef

Retail är en snabb bransch. Som butikschef gäller det att kunna ta snabba beslut och se hur verksamheten bäst kan utvecklas. Här är sju egenskaper för den framgångsrika butikschefen. 

Ny arena ska lyfta framtidens kreatörer

Ny arena ska lyfta framtidens kreatörer

Ett nytt evenemang vill skapa rum åt framtidens kreativa visionärer. Nio skandinaviska framtidsnamn omsätter sina visioner i unika outfits. I eventet deltar Silvana Imam, Arif och Noah Carter.

Upplevelser och events är butikens kärna

Upplevelser och events är butikens kärna

"Upplevelser ska rädda den fysiska butiken". Mantrat fortsätter att sprida sig inom retail, och här är ett koncept som gått från ord till handling. Upplevelser och events omsätter miljonbelopp i butiken.