Missguideds lillebror lanseras just nu i Storbritannien. Precis som storasyster är detta främst ett onlinevarumärke, men med fysisk närvaro.
Det började med ett containerköpcentrum i Shoreditch för att utvecklas till en modern mötesplats i Croydon. Nu öppnar Boxpark 3.0 med ett helt nytt koncept på en ny plats.
Modeplanet för dam på Åhléns City Stockholm har fått en ny look. I satsningen finns en rad nya varumärken i vad man själva kallar "en inspirerande miljö med lyxig varuhuskänsla".
Både mode- och byggbranschen har kommit långt med sitt hållbarhetsarbete relevant för sina kunder. Det konstaterar Kinnarps som nu vill göra en insats inom inredningsbranschen. "Kunden har rätt att veta hur hållbar en produkt är", menar Johanna Ljunggren.
Först ut med nya konceptet är Backaplan i Göteborg. Handelstrender har redan tidigare berättat om kedjans tester med det nya butikskonceptet i hemlandet Danmark. Men nu är det alltså på väg in i Sverige.
Nividas har öppnat en shop-in-shop inne i konceptbutiken som erbjuder en inspirerande shoppingupplevelse. Här får kunden en möjlighet att köpa nya glasögon under sitt besök i mode- och inredningsbutiken.
Millennials driver på utvecklingen av innovativa livsmedels- och matleveranser. Om bra alternativ för fulfillment saknas vänder man sig till en annan aktör. Man vill ha bekvämlighet.
Retail är en snabb bransch. Som butikschef gäller det att kunna ta snabba beslut och se hur verksamheten bäst kan utvecklas. Här är sju egenskaper för den framgångsrika butikschefen.
Ett nytt evenemang vill skapa rum åt framtidens kreativa visionärer. Nio skandinaviska framtidsnamn omsätter sina visioner i unika outfits. I eventet deltar Silvana Imam, Arif och Noah Carter.
"Upplevelser ska rädda den fysiska butiken". Mantrat fortsätter att sprida sig inom retail, och här är ett koncept som gått från ord till handling. Upplevelser och events omsätter miljonbelopp i butiken.