This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Svenska modeföretag satsar på Alipay

Svenska modeföretag satsar på Alipay

Alibabas betallösning har 520 miljoner användare. I takt med att turismen från Kina ökar erbjuder allt fler butiker och varumärken Alipay, bland annat ett flertal modevarumärken.

Var fjärde pendlare e-shoppar på tåget

Var fjärde pendlare e-shoppar på tåget

Commuter commerce ökar. Det rör sig om allt från bilar och semestrar till sportutrustning och lyxprodukter. En ny undersökning visar att allt fler tågpendlare shoppar under resans gång.

Här är Zaras digitala framtidsbutik

Här är Zaras digitala framtidsbutik

Här bygger Zara framtidens butik. I två nya koncept, varav ett är en nyöppnad pop up, testar man en rad tekniska nyheter som ska integrera on- och offline på ett helt nytt sätt. 

Kedja siktar på hundra wellnessbutiker

Kedja siktar på hundra wellnessbutiker

Med en ny kedja inriktad på wellness gör man nu en storsatsning över hela landet. Målet är att skapa en sömlös upplevelse och konkurrera med internationella onlineaktörer.

Framtidens stormarknad digital och effektiv

Framtidens stormarknad digital och effektiv

Framtidens stormarknad har mindre försäljningsyta, kompletteras av e-handel och fungerar som fulfillment-center. Carrefours vision för 2020 ger en bild av morgondagens dagligvaruhandel. Vi har tittat närmare på den.  

Här är Monclers nya barnkoncept

Här är Monclers nya barnkoncept

Moncler, främst kända för sina vinterjackor, har öppnat ett nytt koncept för barnkläder. Butiken är fylld av starka färger, lekfullhet och "mini-me"versioner av produkterna.

Nytt rekordår för Frölunda Torg

Nytt rekordår för Frölunda Torg

Frölunda Torg ökade förra året omsättningen till en ny rekordnotering – nära tre miljarder kronor. Under december besökte 1,2 miljoner centrumet.

Så skapas en vinnande strategi för returer

Så skapas en vinnande strategi för returer

Tre strategier för returer dominerar detaljhandeln. Med en kombination av dessa kan man skapa ett vinnande koncept som ökar försäljningen. Det konstaterar man i en färsk rapport.  

Hyr en Tesla i köpcentrumet

Hyr en Tesla i köpcentrumet

Tesla Motors öppnar sin första officiella biluthyrning någonsin. Man väljer att göra det i ett välbesökt köpcentrum för att kunna nå så många konsumenter som möjligt.

Personalisering via facial recognition

Personalisering via facial recognition

Kedjan testar nu digitala kiosker med facial recognition. Kunden identifieras automatiskt vilket leder till en friktionsfri upplevelse baserad på köphistorik och preferenser. Systemet sköter även betalningen.