Renault har utvecklat ett nytt butikskoncept för sina elbilar. Flaggskeppsbutiken, som blir den första av sitt slag i Europa, öppnar i februari.
Euronics Sverige inleder en genomgripande omprofilering och satsar på en rad nyetableringar. Under 2018 ska ett 70-tal av Euronics Sveriges drygt 80 butiker profileras om och få en enhetlig profil.
Digitaliseringen av dagligvaror är fortfarande i sin linda. Men året 2018 för med sig nya digitala affärsidéer, uppdaterade kundkrav och nyskapande teknik. Här är fem tunga trender inför det kommande året.
Ska du åka till NRF Retail's Big Show i New York? Då kan du passa på att kika in i Asics nya flaggskepp på Femte avenyn.
I tider när fysiska butikskedjor kämpar för sin överlevnad utgör snabbväxande Boxlunch ett undantag. Företaget säljer samlarprylar, kläder och prylar – med välgörenhet inbyggd i affärsmodellen.
Kedjan Lululemon klättrar på listan över de bästa företagen att jobba för. Bakom framgången finns en uttalad strategi med konkreta utvecklingsplaner och verktyg.
Det är två vitt skilda världar – men båda har en enastående förmåga att tilltala våra sinnen. Franska varumärket L'Occitane och Pierre Hermé öppnar flaggskepp tillsammans i miljöer som inte liknar någonting annat.
Matsvinnstorget delar ut produkter som annars riskerar att kastas. Ambitionen är att skapa en win-win-situation för alla parter. I dag, den 11 januari, öppnar man i Söderhallarna.
Det italienska kaffevarumärket Lavazza har öppnat sitt första flaggskepp. Det är en fest både för öga och smaksinne att stiga in i butiken som lyfter fram kaffesmaken med en stor nypa kreativitet.
E-handelsföretaget menar att man har hittat det hemliga receptet för den nya tidens dagligvarubutik. Nu ökar man etableringstakten och öppnar 30 nya butiker.