Algoritm ska dubbla omsättningen

  LÄSTID: 2 MINUTER

Den svenska e-handlaren siktar på att dubbla omsättningen genom en algoritm som automatiskt räknar ut kundernas kroppsmått.

Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!




Ugg firar med färgstarka ikoner

Ugg firar med färgstarka ikoner

  Varumärken 263 Mode 356 Nyheter 3617 Pro 4394
Varumärket Ugg fyller fyra årtionden. I en global kampanj lyfter man fram färgstarka ikoner. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mode skapat av använda arbetskläder

Mode skapat av använda arbetskläder

  Hållbarhet 209 Trender 432 Mode 356 Pro 4394
Nytt projekt syftar till att skapa nytt mode via redan använda textilier – och därmed hitta innovativa lösningar för en mer hållbar modeindustri.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sverige i topp för kontantfria betalningar

Sverige i topp för kontantfria betalningar

  Pro 4394 Ny teknik 479 Nyheter 3617 Konsumentbeteende 303
För första gången går Sverige om USA i antalet kontantlösa betalningar. Nu förutspås stora förändringar när nya aktörer inom fintech gör entré. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Jacks Mas tre E:n för digital utveckling

Jacks Mas tre E:n för digital utveckling

  Internationellt 1281 E-handel 903 Personer 275 Pro 4394
Tre tydliga beståndsdelar lägger grunden för digital utveckling och den nya tidens företagande. Det menar Alibabas grundare och styrelseordförande Jack Ma. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här öppnar Scotch & Soda nya butiker

Här öppnar Scotch & Soda nya butiker

  Nya butiker 1150 Pro 4394 Nyheter 3617 Köpcentrum 623
Under hösten öppnar Scotch & Soda två nya butiker i Sverige; i Täby Centrum och Mall of Scandinavia. "Vi har en offensiv öppningsstrategi".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Bäst i test i ny fysisk Amazonbutik

Bäst i test i ny fysisk Amazonbutik

  Pro 4394 E-handel 903 Nya butiker 1150 Köpcentrum 623
Magasinet kan beskrivas som en amerikansk variant av Råd & Rön. Nu inleder man ett samarbete med Amazon för att eliminera gissningar inom shopping.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sju måstebutiker i London

Sju måstebutiker i London

  Måsteläsning 271 Destinationer 144 Butikskoncept 776 Pro 4394
Den fysiska handeln handlar mer och mer om upplevelser. Här är sju modebutiker värda en omväg i London – och dessutom: redaktionens egna bonustips.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Flaggskepp med unika whiskyupplevelser

Flaggskepp med unika whiskyupplevelser

  Nya butiker 1150 Varumärken 263 Pro 4394 Kundupplevelser 290
Johnnie Walker öppnar en konceptbutik. Butiken kommer erbjuda utvalda produkter, men också en rad unika upplevelser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Stockmann öppnar marknadsplats

Stockmann öppnar marknadsplats

  Nyheter 3617 Pro 4394 E-handel 903 Internationellt 1281
Stockmann lanserar under våren 2019 Finlands första B2C-handelsplats som fokuserar på mode, skönhet och design.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Hyperlokal odling i Coops butiker

Hyperlokal odling i Coops butiker

  Hållbarhet 209 Nyheter 3617 Pro 4394 Ny teknik 479
Handelstrender har tidigare berättat om hur dagligvarukedjor infört odlingsanläggningar i butik. Nu börjar företeelsen även dyka upp i Sverige.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny teknik och förpackningsfritt hos Lush

Ny teknik och förpackningsfritt hos Lush

  Hållbarhet 209 Butikskoncept 776 Internationellt 1281 Pro 4394
Kedjan Lush har öppnat en helt förpackningsfri butik som även innehåller ny teknik för automatisk produktigenkänning i mobilen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Tre tunga retailtrender – från Kina

Tre tunga retailtrender – från Kina

  Konsumentbeteende 303 Pro 4394 Trender 432 Internationellt 1281
Kina står för en stor del av tillväxten inom den nya tidens konsumtion. En färsk studie pekar på tre distinkta trender i beteendemönstret.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kika in i Lexingtons nya 3D-butik

Kika in i Lexingtons nya 3D-butik

  E-handel 903 Pro 4394 Butikskoncept 776 Ny teknik 479
Lexington Company lanserar en 3D-butik. Den digitala lösningen ska med hjälp av ny teknik ge en ny shoppingupplevelse.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Premiär för 4DX-bio i Gränbystaden

Premiär för 4DX-bio i Gränbystaden

  Ny teknik 479 Köpcentrum 623 Pro 4394 Kundupplevelser 290
I december inviger Nordisk Film Bio sin första svenska biograf – med ny upplevelsebaserad teknik. Etableringen är startskottet för en expansion i Sverige.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ola Wahlström ny CFO på MQ

Ola Wahlström ny CFO på MQ

  Personer 275 Nyheter 3617 Karriär 274 Mode 356
MQ har rekryterat Ola Wahlström som ny CFO för MQ. Ola har en bred erfarenhet från retail och haft flera olika roller inom området.
Nu gör FAO Schwarz comeback

Nu gör FAO Schwarz comeback

  Internationellt 1281 Pro 4394 Nya butiker 1150 Nyheter 3617
En av världens mest kända leksaksbutiker, FAO Schwarz, gör comeback inom kort. Dessutom meddelar man att en internationell expansion ska ske. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Anna utsedd till VD på Nelly

Anna utsedd till VD på Nelly

  Personer 275 E-handel 903 Mode 356 Karriär 274
Qliro Group har utsett Anna Ullman Sersé till VD på Nelly. Anna har varit Interim Head of Nelly sedan april 2018.
Birchbox lanserar lösning för shop-in-shop

Birchbox lanserar lösning för shop-in-shop

  Pro 4394 Nyheter 3617 Nya butiker 1150 Butikskoncept 776
Birchbox har tagit fram en lösning för shop-in-shop som nu ska testas i butik. Från början var företaget en renodlad e-aktör, men finns nu även i fysisk handel.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Så ska Sneakersnstuff vässa upplevelsen

Så ska Sneakersnstuff vässa upplevelsen

  Kundupplevelser 290 Pro 4394 Varumärken 263
Svenska Sneakersnstuff har planer på ytterligare expansion. För att knyta kunderna ännu närmare sig ska man också utveckla upplevelsen i butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Den svenska e-konsumenten kartlagd

Den svenska e-konsumenten kartlagd

  Konsumentbeteende 303 E-handel 903 Pro 4394 Undersökningar 402
Köpbesluten tas snabbt. Tre av fyra produktrekommendationer är ointressanta. Den svenska e-konsumenten kartläggs i en ny global undersökning. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!