Marbodal har lanserat ett nytt koncept. Här vill man dra nytta av såväl den fysiska som den digitala kanalen för att skapa en smartare butik.
Inför premiären av uppföljaren till första succéfilmen dyker Deadpool upp i AR-form hos kedjan. Nya upplevelser låses upp varje vecka för att locka fans till butiken ofta.
Försäljningen online fortsätter att öka kraftigt i Sverige. Andelen e-handel är fortfarande låg inom dagligvaror, men kategorin ökar mest av alla just nu.
Dagligvarukonceptet drivs av en mission. Hela verksamheten vilar på en övertygelse om att man kan göra skillnad och bidra till sina kunders hälsa.
Nu när millennials blir föräldrar visar det sig att deras köpbeteende skiljer sig markant från tidigare generationer. En undersökning visar vad som får dem att öppna plånboken.
Nästan varannan svensk vill få sitt kvitto digitalt och endast ett fåtal sparar sitt kvitto efter inköp. Det visar en ny Sifoundersökning som också visar på åldersskillnader
Ska du åka till London? Då är det absolut läge för ett besök i allt hetare Covent Garden. Den här butiken erbjuder en upplevelse utöver det vanliga – i en klassisk byggnad.
Den differentierad kundupplevelsen står i fokus när detaljhandeln nu gör tunga investeringar i ny digital teknik. Här är fem IT-trender.
Svenskt Tenn har öppnat en pop up-butik i ett av stadens mest anrika landmärken. Samtidigt pågår två parallella utställningar om varumärket i närheten.
Utrustade med mobila kassaenheter hjälper man kunderna med betalningen.