Dagligvarubutiken har en anrik historia som går 100 år tillbaka i tiden. Nu tar man hjälp av hypermoderna robotar för att leverera varor till sina lokala kunder.
I en ny undersökning anger sex av tio lokala leverantörer att en lokal butik är deras viktigaste försäljningskanal. Nu vill Ica förenkla för små leverantörer.
Lidl investerar i ett område som förutom butik även kommer rymma kontor, parkeringshus och förskola. ”Det möter efterfrågan på ett nytt butiksalternativ”.
Konsumenter vill att varumärken kommunicerar – även om man verkar i en kategori som inte verkar så relevant i dessa coronatider. Så här vill man ha det.
Dagligvarukedjan har stängt en av sina butiker för allmänheten. I stället använder man den som ett fulfillment center där kunden kan hämta sina onlineordrar.
7-Eleven och Niklas Ekstedt inleder ett lokalt samarbete för att säkerställa att kvarterets kunder kan fortsätta äta god mat, trots coronavirusets påverkan.
Det blir en mix av park, butik och underhållning när japanska varumärket Uniqlo öppnar sin största butik hittills.
För att möta den minskade försäljningen – orsakad av coronaviruset – väljer man att sälja utvalda varor via Instagram Stories. ”Ett spännande försök”.
Området kring Bromma flygplats och Ulvsunda är ett av Stockholms största utvecklingsområden. Nu har man enats om en gemensam vision för området.
Mat.se öppnar en ny onlinebutik för mat, särskilt framtagen för människor som befinner sig i riskgrupper. ”Man kan se det som en digital jourbutik”.