Mer än varannan som jobbar med service inom detaljhandeln har funderat på att säga upp sig. Detta är tyngsta orsaken.
Jobbkiosker kommer placeras ut runt om i Sverige och i butik får servetterna en helt ny funktion.
Ett flertal aktörer har börjat använda medarbetare i butik för digital kommunikation direkt med kunder online.
Konsumenten har höga tech-förväntningar på framtidens shopping. AI blir en naturlig del av upplevelsen enligt ny studie.
Volvo skapar en kreativ hubb för varumärket. Destinationen öppnar sina dörrar med ambitionen att inspirera, underhålla, utmana och utbilda.
Prada öppnar under sommaren sin andra butik i Stockholm. Den nya konceptbutiken erbjuder mode och accessoarer för män.
Som ett led i arbetet med folkhälsofrågor vill dagligvaruhandeln öka fokus på försäljningen av frukt och grönsaker.
Upp som en sol, ner som en pannkaka har varit känslan med Direct-To-Consumer. Men Warby Parker planerar en fortsatt fysisk expansion.
Restaurangkedjan har lanserat ett nytt koncept baserat på automation. Det ska bidra till såväl lönsamhet som en snabbare kundupplevelse.
Hästens har inlett ett nytt samarbete som ska leda till att varumärket öppnar ett 20-tal nya butiker.