Modevarumärket Odd Molly siktar nu på en expansion på den nordamerikanska marknaden. Man gör det med en satsning på fristående butiker och närvaro i varuhus.
Nu kan Icas kunder tala med den digitala personen Monica – som hjälper till med receptinspiration och hantering av inköpslistor. "Röststyrning kommer få allt större betydelse".
”Mitt mål är att alla kvinnor ska känna sig starka och vackra oavsett ålder eller storlek”. Orden kommer från designer Camilla Thulin som nu öppnat egen webbshop.
Flyttar in på en 900 kvadratmeter flexibel kontors- och handelsyta. Ambitionerna är höga, här har man som målsättning att bidra till utvecklingen av framtidens retail.
Uniqlo lyfter fram sju personligheter som i sin tur sätter ljus på sina favoritplatser i Stockholm. Med den nya kampanjen vill varumärket hylla stadens – och de egna produkternas – funktionalism.
Susanne Ehnbåge, som i januari utsågs till ny verkställande direktör för Lindex, tillträder i dag i rollen för modeföretaget. "Lindex resa har gjort ett starkt intryck på mig."
Snart kan du betala din fika med kryptovaluta. Kedjans kunder kommer inom kort kunna omvandla sin digitala valuta och betala för sin latte med bitcoin.
I år instiftas två helt nya priser i NCSC Awards: "Best Innovation" och "Best Marketing Campaign". Ambitionen är att lyfta fram nytänkande som skapar mervärde för besökare och fastighetsägare.
Mumindagen infaller i dag den 9: augusti och under firandet har Arabia en unik produkt till försäljning. För detta syfte öppnar man en pop up-butik som endast är öppen en dag.
Benefit Cosmetics är ett globalt makeupvarumärke baserat i San Francisco. Nu utvecklar Viking Line sitt ombordsortiment genom att lansera produkterna och en "brow bar".