Hövding rustar för internationell satsning

 

Hövding stärker sin organisation för sin satsning i bland annat Storbritannien, Tyskland och Danmark. Christian Nilsson är ny International Marketing Manager.

– Vår satsning 2019 kommer att vara den kommersiellt största satsning vi någonsin har gjort, säger Anna Katarina Skogh, marknadschef på Hövding.

– Christian Nilsson tillför erfarenhet från många områden inom marknad och bidrar därför med viktig kunskap när vi nu utökar våra internationella fokusområden.

Kommer närmast från byrå

Christian Nilsson har bred erfarenhet från marknadsföring med bakgrund från både kund- och byråsidan, senast från kommunikationsbyrån KAN. Han har tidigare varit konsult hos Hövding och känner organisationen väl.

Hövding säljs i 16 länder runt om i världen.


Hövding är en diskret som cyklisten bär runt sin hals. Kragen innehåller en hopvikt airbag som löser ut på 0.1 sekunder när den är involverad i en olycka.

Läs fler nyheter om rekryteringar och karriär