Björn Mortensen, Kalmar City, utsågs av Riksorganisationen Sveriges Centrumutvecklare till Årets Centrumutvecklare 2017 under Svenska Stadskärnors årskonferens i Varberg.
Globaliseringen fortsätter att sätta sina spår i detaljhandeln. E-barometern visar på en ökad e-handel i Sverige – och att Kina är den största utländska favoriten.
Direct to Consumer. Gårdssällskapet ska nu via ett nytt samarbete "erövra resten av Sverige genom en effektiv e-handel".
Västervik vann Årets Stadskärna 2017 i stark konkurrens med Kalmar och Tibro. Man gör det efter att ha lyckats en nedåtgående trend via ökad dialog.
Kedjan, som riktar sig till män, har över 77 salonger i bland annat USA, Tyskland och Spanien. Nu gör man entré på den svenska marknaden – i ett köpcentrum.
Matkedjan vässar nu sitt erbjudande med ett mer trendinriktat och oftare uppdaterat sortiment. Inspirationen hämtas in från världens ledande modescener via ett helt nytt team.
Christoffer Lundman tillträder som Head of Creative and Design på Tiger of Sweden. Han kommer närmast från Burberry.
För tionde året i rad utsågs igår kväll handelns vinnare under stora handelsgalan Retail Awards. Här är samtliga vinnare i 2017 års upplaga.