Kedjor inför avgift för click & collect

Kedjor inför avgift för click & collect

Nu börjar flera kedjor införa avgifter för click & collect. Själva kallar man mottagandet friktionsfritt, konsumenterna verkar vara av en annan uppfattning.

Apotea först med veganmärkning

Apotea först med veganmärkning

Apotea.se introducerar som första svenska apotek veganmärkning av det receptfria sortimentet. ”Vi vill underlätta för våra kunder att göra ett medvetet val”.

Gör det själv-upplevelse i nytt samarbete

Gör det själv-upplevelse i nytt samarbete

Det svenska företaget Prettypegs, som nästan uteslutande har sålt sina produkter online, lanserar nu sitt sortiment hos Fredells Byggvaruhus i Sickla.

Aldi förnyar koncept efter succéår

Aldi förnyar koncept efter succéår

Med ett rekordår i ryggen utsågs de nyligen – för andra året i rad – till Supermarket of the year. Nu lägger lågpriskedjan Aldi in en ännu högre växel i Storbritannien.

Topshop öppnar i Tyskland

Topshop öppnar i Tyskland

Topshop fortsätter sin expansion i Europa. Nu öppnar kedjan sina första två egna butiker i Tyskland. Det sker i november, och fler etableringar är planerade.

Effektivt hälsokoncept siktar på Sverige

Effektivt hälsokoncept siktar på Sverige

Lett, ett hälsokoncept från Norge, vill in på på den svenska marknaden. Effektivitet och valmöjlighet är viktiga ingredienser i det stilrena konceptet.

Rusta flyttar in i Solna Centrum

Rusta flyttar in i Solna Centrum

Etableringen, med närhet till tunnelbana, busstorg och tvärbana, ligger i linje med Rustas strategi att öka tillgängligheten och nå ut till fler kunder.

Stark utveckling för Teatern och Ringen

Stark utveckling för Teatern och Ringen

Ringen centrum går starkt efter lanseringen av Teatern i december förra året. Både antalet besök och omsättning har ökat under 2016.

Trendbrott för centrumhandeln

Trendbrott för centrumhandeln

Centrumhandeln är på uppgång i Sverige. Nu visar man plussiffror, inte bara inom hotell och restaurang. Det visar en ny rapport som Fastighetsägarna låtit WSP ta fram.

Bättre självförtroende via utbildningar

Bättre självförtroende via utbildningar

Med hjälp av gratis skönhetsutbildningar ska Sephora nu ingjuta större självförtroende hos människor som står inför utmaningar i sina liv. Satsningen omfattar 85 butiker.