Agora och HUI Research samarbetar kring ett nytt index i syfte att beskriva detaljhandelsförsäljningen i våra svenska innerstäder. Premiär för Cityindex blir det under 2017.
Lågpriskedjan gör nu en rejäl satsning på mode när man lanserar höstkollektioner för både män och kvinnor. Genom konkreta prisjämförelser med bland annat H&M vill man nu utmana modekedjorna.
Vinnarna i NCSC Awards korades i går kväll under en gala. Detta avslutade seminariet Sweden Urban Arena på Stockholm Waterfront. Här är alla vinnarna.
Vällingby City har tecknat avtal med Espresso House, som under våren 2017 öppnar en coffee shop på Vällingby Torg.
För att fira och uppmärksamma sina matställen har köpcentrumet utvecklat matklockan och en tävling där vinnaren får möjlighet att äta gratis i en månad.
Jysk utvidgar nu sitt onlinesortiment i flera länder via kollektionen Favourites. Man gör det samtidigt som butik nummer 200 öppnas i Polen.
Skovarumärket Kavat satsar på en egen butik i centrala Stockholm. Det svenska arvet är en tydlig ingrediens i butikens design. Ambitionen är att skapa en positiv effekt även till andra återförsäljare.
Svenska konsumenter kollar oftast sin mejl framför tv:n. Men även i sängen och medan vi är på semester har vi svårt att slita oss från våra inkorgar.
Rättvis handel kan göra mycket både för människor och miljö. Från och med den 10 oktober står Fairtrade i fokus på Göteborgs naturhistoriska museum.
Modevarumärket Volt öppnar en ny butik i Gallerian. Butiken slår upp portarna i dag den 7 oktober.