Egna varumärken kan ge lägre priser

Egna varumärken kan ge lägre priser


Lyko öppnar butik i Luleå

Lyko öppnar butik i Luleå

Den 14 oktober öppnar Lyko sin nordligaste butik i köpcentrumet Smedjan i centrala Luleå.

Uppåt för köpcentrum och handelsområden

Uppåt för köpcentrum och handelsområden

Antalet köpcentrum och handelsområden i Sverige ökar rejält och uppgår nu till 373 stycken. Omsättningen och ytan ökar och dessutom planeras det för drygt 2 miljoner kvadratmeter ny handelsyta. Det visar en årlig kartläggning.

Fjällräven öppnade på Fashion Walk

Fjällräven öppnade på Fashion Walk

I går öppnade Fjällräven sitt första Brand Center i Asien. Butiken ligger i trend- och modetäta distriktet Fashion Walk i Causeway Bay, Hong Kong.

Den urbana miljön nyckeln till ny handel

Den urbana miljön nyckeln till ny handel

När Skärholmen Centrum nu står inför en större uppdatering får butiksmix och utbud vänta. I stället väljer man att börja med att återställa de ursprungliga gatumiljöerna.

Sex nya butiker till Valbo Köpcentrum

Sex nya butiker till Valbo Köpcentrum

Valbo köpcentrum, som precis har blivit framröstad som det populäraste köpcentrumet i Gävleborg, får tillskott av sex nya butiker.

Här öppnar Stockholms första vattenbar

Här öppnar Stockholms första vattenbar

Nu öppnar ett nytt vattenhål för löpare, cyklister, äventyrare och vanliga konsumenter i Stockholm city. Här serveras bara vanligt vatten direkt i gästernas egna vattenflaskor. Bekvämt, billigt och miljösmart.

Boulebar öppnar i Liljeholmen

Boulebar öppnar i Liljeholmen

Boulebar gör sin största satsning någonsin i Liljeholmen. I början av 2017 öppnar Boulebar Tryckeriet, en 1 300 kvadratmeter stor medelhavspark med restaurang i en före detta industrilokal.

Kronans Apotek lanserar app

Kronans Apotek lanserar app

Kronans Apotek har tagit fram en app mot fokus på att stötta receptkunden. "Vi vill vara där kunden är".

Facebook öppnar för köp direkt i Messenger

Facebook öppnar för köp direkt i Messenger

Nu blir det möjligt för konsumenten att genomföra köp direkt i Facebooks chatfunktion. Det öppnar nya möjligheter för digitala servicefunktioner.