Så ser Paradisets e-handel ut

 

Johannes Cullberg, grundare av Paradiset.

Den 22 maj lanserar dagligvarukedjan Paradiset sin lösning för e-handel. Fokus ligger även här på hälsa och hållbarhet. Så här ser butiken ut.

Till en början kommer Stockholms läns 2,3 miljoner invånare att kunna köpa från hela Paradisets sortiment online och få produkterna hemkörda dagen efter med hållbara transportalternativ.

Vissa varor nationellt

Torrvaror, hälso- och skönhetsprodukter kommer även att levereras till hela landet från start.

– Maten vi äter är avgörande för vår hälsa och hur vi mår. Paradisets mission är att tillgängliggöra bra och hälsosam mat till så många som möjligt. Därför känns det otroligt roligt att lansera vår e-handel så att vi kan ge ännu fler svenskar möjlighet att ta makten över maten de äter, säger Johannes Cullberg, grundare av Paradiset.


Läs även: Ett paradis för den medvetne konsumenten


Paradiset erbjuder leverans med Besttransport, PostNord, Airmee och Gordon Delivery. Beställningar som läggs innan midnatt kommer att levereras dagen efter. Då mellan 17 och 22.

Under försommaren ska Paradiset även införa leverans samma dag. All transport är 100 procent klimatkompenserad.

Småskaligheten viktig

För Paradiset är ursprung och det småskaliga en viktig del av affärsidén. Den som handlar online kommer att kunna läsa om producenten i anslutning till produkterna.

Under hösten utvidgas leveransområdet till västkusten, södra Sverige och städer längs Norrlandskusten.

Så ser butiken ut