Under maj öppnar Synsam hos Stockmanns i Finland. Den första öppningen sker i ett av landets största försäljningsställen.
Stockmanns styrelse har utsett Susanne Ehnbåge till Stockmannkoncernens verkställande direktör.
Stockmann uppdaterar koncept i köpcentrum – varuhuset blir flaggskepp för den nya satsningens inriktning.
Stockmann lanserar under våren 2019 Finlands första B2C-handelsplats som fokuserar på mode, skönhet och design.
Svenskt Tenn har öppnat en pop up-butik i ett av stadens mest anrika landmärken. Samtidigt pågår två parallella utställningar om varumärket i närheten.
ROOF TOPS. Stockmann Roof by Ravintola Theatre öppnade på Stockmanns varuhus i centrala Helsingfors redan förra våren. Nu ökar man satsningen både till yta och innehåll. Förutom fin utsikt erbjuder man mat och dryck samt underhållning.
Finska Stockmann har sålt nätbutiken Hobby Hall. Verksamheten köptes av SGN Group, ett finskt företag som har specialiserat sig inom sport och fritid, samt maskiner.
Stockmanns galna dagar firas i år extra mycket – det är 30 år sedan kampanjen föddes. Det gula spöket, som förknippas med aktiviteten, har året till ära fått en röst, ett uppdaterat utseende och en egen produktlinje.
I dag fylls butiken med fransk matglädje när Paris flyttar in på Stockmann Delikatessen i Helsingfors. Med det franska kökets bästa råvaror och egna recept bjuder man in till en inspirerande smakresa.
Finländska Stockmann, som bland annat äger Lindex, kämpar med fortsatta förluster. Andra kvartalet gjorde koncernen ett minusresultat på cirka 9 miljoner euro före skatt, att jämföra med cirka 4 miljoner för ett år sedan.