​Lidl storsatsar på medarbetarnas hälsa

​Lidl storsatsar på medarbetarnas hälsa

Lidl Sverige vill ge sina 3 000 medarbetare runtom i Sverige verktyg för att öka sitt välbefinnande och sin hälsa. Man har valt att använda digitala verktyg där fokus ligger på att skapa nya och hälsofrämjande rutiner.

​Myrorna fyller 120 – propagerar för second hand

​Myrorna fyller 120 – propagerar för second hand

I dag inleder Myrorna sitt 120-årsjubileum. Det firas bland annat med ett upprop för att få fler att se fördelarna med second hand.

Köpcentrum siktar på återvinningsrekord

Köpcentrum siktar på återvinningsrekord

Inom kort startar Atrium Ljungbergs handelsplatser, tillsammans med de lokala Stadsmissionerna, den årliga klädinsamlingen Återwin-win.

Inet arrangerar festival i butiken

Inet arrangerar festival i butiken

Proffsen från världslagen Fnatic och NiP, den senaste VR-tekniken från HTC Vive, drönare och goodiebags. Aktiviteterna är många när Inet bjuder in till festival i butiken i Sisjön.

Konceptbutik vill tänja på gränser

Konceptbutik vill tänja på gränser


Fazer bygger varumärket med upplevelser

Fazer bygger varumärket med upplevelser

Här får besökaren titta, smaka och känna på bland annat riktiga kakaoträd, lära sig näringslära tillsammans med en robot och gå en virtuell rundtur i fabriken. Fazer bygger sitt varumärke med upplevelser.

Digital plattform för lokala producenter

Digital plattform för lokala producenter


Akademibokhandeln lanserar ny digital tjänst

Akademibokhandeln lanserar ny digital tjänst

Nu lanserar Akademibokhandeln en ny digital tjänst som gör det möjligt för kunden att via webbplatsen reservera böcker i kedjans butiker.

Webhallen öppnar ny butik i Femman

Webhallen öppnar ny butik i Femman

Webhallen öppnar i slutet av november en 380 kvadratmeter stor butik på nedre plan i köpcentrumet Femman i Göteborg.

Egna varumärken kan ge lägre priser

Egna varumärken kan ge lägre priser