Mumin poppar up på Åhléns

Mumin poppar up på Åhléns

 

Efter en uppskattad pop up-shop på Nordiska Kompaniet i Göteborg dyker nu Mumin upp även på Åhléns City i Stockholm. Den 14 juni öppnade en pop-up på Åhléns City i Stockholm.  De finska textil- och designföretagen Finlayson och Muurla deltar där med respektive Mumin-kollektioner. Butiken byggs upp rakt innanför varuhusets huvudentré och varar till 27 … (läs mer)




Galleriques.com öppnar pop up

 

Det nätbaserade modekollektivet Galleriques.com öppnar en pop up-butik i Femmanhuset i centrala Göteborg. På plats presenteras en mix av unga svenska modemärken. De är alla med i designkollektivet Galleriques.com, som vill lyfta fram unga designers till en bredare publik. – Det känns riktigt kul att ”poppa upp” med ett nytt fräscht modekoncept i centrala Göteborg … (läs mer)




Pop ups tar marknadsandelar

 

Pop ups inom detaljhandeln i Storbritannien är nu värd 2,3 miljarder pund. Det  visar en ny rapport från Centre for Economics and Business Research, CEBR. I nuläget står pop ups för 0,76 procent av detaljhandelns omsättning (0,6 procent föregående år). Den årliga rapporten konstaterar att sektorn växer mycket snabbare än förväntat – med 12,3 procent högre intäkter i år … (läs mer)




“Betala vad du tjänar”

 

Projektet Less than 100 lyfter fram och belyser gapet mellan mäns och kvinnors löner. I den här butiken betalar kvinnor motsvarande hur stor del av männens lön de tjänar, det vill säga 76 procent av priserna. Detaljhandeln speglar på många sätt den tid vi lever i. Det gäller självklart konsumentbeteenden och ny teknik, men även attityder … (läs mer)




Pop up – Här får gästerna diska av notan

 

För en enkel förrätt räcker det med ett par bestick. Men är du sugen på en ank-paj får du räkna med minst en gryta. Här är restaurangen där gästerna får diska av notan.  Pop up-kulturen sprider sig genom näringslivet, och speciellt hos varumärken som söker en alternativ kanal att kommunicera sitt erbjudande i. Exemplen den … (läs mer)