Mumin poppar up på Åhléns

Mumin poppar up på Åhléns

 

Efter en uppskattad pop up-shop på Nordiska Kompaniet i Göteborg dyker nu Mumin upp även på Åhléns City i Stockholm. Den 14 juni öppnade en pop-up på Åhléns City i Stockholm.  De finska textil- och designföretagen Finlayson och Muurla deltar där med respektive Mumin-kollektioner. Butiken byggs upp rakt innanför varuhusets huvudentré och varar till 27 … (läs mer)




Galleriques.com öppnar pop up

 

Det nätbaserade modekollektivet Galleriques.com öppnar en pop up-butik i Femmanhuset i centrala Göteborg. På plats presenteras en mix av unga svenska modemärken. De är alla med i designkollektivet Galleriques.com, som vill lyfta fram unga designers till en bredare publik. – Det känns riktigt kul att ”poppa upp” med ett nytt fräscht modekoncept i centrala Göteborg … (läs mer)




Pop ups tar marknadsandelar

 

Pop ups inom detaljhandeln i Storbritannien är nu värd 2,3 miljarder pund. Det  visar en ny rapport från Centre for Economics and Business Research, CEBR. I nuläget står pop ups för 0,76 procent av detaljhandelns omsättning (0,6 procent föregående år). Den årliga rapporten konstaterar att sektorn växer mycket snabbare än förväntat – med 12,3 procent högre intäkter i år … (läs mer)




Pop up – Här får gästerna diska av notan

 

För en enkel förrätt räcker det med ett par bestick. Men är du sugen på en ank-paj får du räkna med minst en gryta. Här är restaurangen där gästerna får diska av notan.  Pop up-kulturen sprider sig genom näringslivet, och speciellt hos varumärken som söker en alternativ kanal att kommunicera sitt erbjudande i. Exemplen den … (läs mer)




Central Perk har öppnat som pop up-butik

 

För att fira 20-årsjubileumet av TV-serien Vänner har Central Perk, fiket där vännerna hängde, nu öppnat i form av en pop up-butik i New York. Kaféet har byggts upp igen med inredning och andra detaljer från serien. I butiken kommer man att kunna köpa kaffe, men också en del Vänner-produkter. Butiken är ett samarbete mellan … (läs mer)