Han är ny CFO på Gina Tricot

Han är ny CFO på Gina Tricot

Den svenska modekedjan Gina Tricot finns idag på 180 ställen runt om i Europa i över 30 länder. Nu har kedjan rekryterat en ny CFO i Joachim Modigh.

Felix Kruth ny VD på Sweef

Felix Kruth ny VD på Sweef

Efter sju och ett halvt år som grundare och VD väljer Ludvig Ungewitter att lämna över stafettpinnen. Han gör det till Felix Kruth som blir ny VD på e-handeln Sweef.

Här är kedjorna med bäst kundservice

Här är kedjorna med bäst kundservice

Euronics har handelns bästa kundmöte. Det visar Daymakerindex 2019 där kundbemötandet i 106 kedjor i 15 branscher har undersökts.  

”Tydlig efterfrågan på skönhetsprodukter”

”Tydlig efterfrågan på skönhetsprodukter”

Zalando lanserar en skönhetskategori på den svenska marknaden. Skönhetschef Pamela Wade-Lehman ser en tydlig koppling mellan kosmetik- och modeshopping.

Framtidens lokala handel hos Cinnamon

Framtidens lokala handel hos Cinnamon

Cinnamon Skor har öppnat en butik i nya lokaler. Man gör det i ett koncept som man själv tror kommer stå starkt i den framtida lokala handeln.

Nilson Group rekryterar CSR Manager

Nilson Group rekryterar CSR Manager

Charlotta Svarfvar har rekryterats som Sourcing och CSR Manager i skokoncernen Nilson Group. Hon kommer närmast från Ica Special, där hon arbetat med olika uppdrag sedan 2010.

Metro Mode i storsatsning på e-handel

Metro Mode i storsatsning på e-handel

Metro Mode inleder nu en storsatsning där digital handel är i fokus. "Det är en viktig bricka i vår satsning på e-commerce inom skönhet, livsstil och hälsosegmentet".

Gents vill växa internationellt

Gents vill växa internationellt

Gents satsar på internationell tillväxt och förstärker med ny styrelseledamot. Laszlo Varga, tidigare VD för Euroflorist, tar nu steget in i styrelsen. 

Ellos Group lanserar ny e-handelsplats

Ellos Group lanserar ny e-handelsplats

Ellos vill förenkla för kunderna med en ny satsning. Homeroom.se lanserades nyligen på alla nordiska marknader, efter en tidigare premiärlansering på den svenska marknaden.

Mat.se öppnar veganbutik

Mat.se öppnar veganbutik

Mat.se ökade under 2018 försäljningen av vegetariska och veganska köttsubstitut med 126 procent, och utbudet ökade nästan 50 procent. Nu vill företaget ta det till ytterligare en nivå med en ny veganbutik.