Framför allt äldre söker sig nu tillbaka till den fysiska matbutiken. Ny forskning visar att det finns flera anledningar – och att trenden kan komma att vända.
Med en pop up i form av ”Holiday Market” adderar varumärket upplevelser, ljus och färg till det klassiska shoppingområdet.
Generation Z kommer använda sig av sociala medier för att hitta julklappar i år. Här är kanalerna man använder, enligt ny studie.
H&M-ägda Cos berättar om en lansering som kommer ske sommaren 2023. Man planerar ett hållbart flaggskepp i landets huvudstad.
En ny undersökning tar tempen på hur svenskarnas mindset. ”Det handlar mer om prioriteringar och en prismedvetenhet – inte att vi slutar konsumera”.
I köpcentrumet öppnar en hälsosam plats för vila och samvaro, designad med utgångspunkt i hjärnforskningen.
Martin Fennrup har tillträtt den nya rollen som Chief Information Officer på Max Burgers. Ambitionen är att koppla IT närmare affären.
Xnomad är verksamma inom korttidsuthyrning av butikslokaler i Norden. Nu har bolaget rekryterat ny Head of Marketing.
Från januari 2023 tar Magnus Carlsson över ordförandeskapet efter Jan Johansson i SRC Retailtruster.
Showfields öppnade under 2019 en upplevelse där utbudet och teman ständigt varieras. Nu lanserar ”Världens mest intressanta butik” ett nytt koncept.