Nya pop up-butiker stärker outlets utbud

Under juni har fyra pop up-butiker öppnat i SQO.

SQO (Stockholm Quality Outlet) stärker utbudet under sommaren. Fyra nya pop up-butiker har öppnat under juni månad – och fler etableringar är på gång.

Centrumchef Frida Torbiörnsson.

De etableringar som skett unde juni hör hemma i olika kategorier;

• Kids Brand Store (till 31 januari)
• By Malina + Soft Goat (till 30 augusti)
• KungSängen (till 30 september)
• J.Lindeberg Golf (till 30 september)

Dessutom har danska Matinique tecknat ett långt hyresavtal och ytterligare ett danskt modehus, Ilse Jacobsen, har tecknat pop up-avtal.

Båda med planerad öppning i september. 

Ett sätt att prova på

– Vi är otroligt glada att outletens lokaler är så väl uthyrda. Vi vet att en stark mix av populära varumärken och garanterade outletpriser är attraktivt hos våra besökare. Pop up-butiker är även ett sätt för varumärken att prova på att ha en outletbutik, säger centrumchef Frida Torbiörnsson.

Hon konstaterar också att tillfälliga pop ups i flera fall tidigare har lett till långsiktiga hyresgäster.

Fastighetsägaren Patrizia fortsätter också att utveckla området. I höst öppnar SQO en ny entré mot Enköpingsvägen och en uppgradering av övriga entréer görs.