Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.
One-stop-shopping fick just en ny innebörd. Kedjans kunder köpa bitcoin i utvalda butiker.
Digitaliseringen accelererar inom detaljhandeln och retail. Här är tre techbaserade företeelser som är väl värda att hålla koll på.
H&M vill utforska möjligheterna inom hyrtjänster i en uppkopplad och digitaliserad modeindustri.
Brittiska dagligvarukedjan Tesco har nu öppnat sin första skarpa butik med kassalös teknik.
En av detaljhandelns tydligaste trender ligger därmed till grund för satsningen – viljan att komma närmare kunderna.
Med hjälp av smarta glasögon och AR kan arbetet effektiviseras.
Ikea rullar ut ett nytt sätta att registrera sina varor via kedjans mobilapp.
Conversational commerce är hett. En ny startup använder SMS som försäljningskanal, utan traditionell e-handel.
H&M testar Virtual Fitting. Tekniken kan i förlängningen påverka sortiment och produktion.