I framtidens handel saknas gränser mellan on- och offline. Värdet av produkter minskar, i stället blir innehåll och service avgörande. Det menar JD.coms strategichef Chenkai Ling.
Vi går från "Selling what we make" till "Making what we sell". Det sa Marc Rosen, chef för direct-to-consumer på Levi's, under World Retail Congress.
Du är en av 800 000 butiker konsumenten väljer mellan. En ny undersökning visar att snabba agila företag klarar sig bäst inom den nya tidens handel.
Närmare fyra av fem konsumenter kan tänka sig att bo i ett mixat område där det erbjuds möjligheter för "live, work, shop, and play". Det visar en ny studie som också avslöjar vilket utbud olika generationer efterfrågar mest.
Den fysiska butiken står stark – men den blir allt mer beroende av mobilen. Sju av tio konsumenter lockas mer till en butik där man får personaliserade erbjudanden.
Med sensorer, kameror och realtidsanalys inleder Walmart nu ett arbete för att optimera butiksupplevelsen med hjälp av AI. Välkommen till Intelligent Retail Lab – framtidens butik.
Kundupplevelsen hamnar allt mer i fokus. Den nya tidens handel byggs med hjälp av djupa insikter och kundempati. Här är sex steg för en mer kundcentrerad verksamhet.
En studie visar hur konsumenten använder röststyrda assistenter och vad man köper via kanalen. Den visar också var man kan tänka sig röststyrning i butik.
Med en ny global försäljningschef siktar nu Ingka Centres på citylägen. Miljardbelopp investeras i centralt belägna och digitalt uppgraderade köpcentrum.
Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.