Fem kundsegment växer nu fram när konsumenten ändrar sitt beteende. Företag inom handeln bör omforma sitt erbjudande efter detta.
Här vill Burberry knyta kunden närmare sig via social valuta och upptäckarglädje.
Antalet butiker som erbjuder utcheckning via mobilen har tredubblats.
Nike har öppnat konceptet House of Innovation i centrala Paris. Här vill man samla sin community i en uppkopplad miljö. Se bilderna från butiken!
Amazon tar ett steg mot mer upplevelseinriktad shopping.
Det finns betydande skillnader i hur olika generationer e-handlar under pandemin. Det visar en ny studie.
Nike sätter den lokala communityn, dess idrottare och ny teknik i fokus i sitt senaste butikskoncept. Man vill förmedla stadens energi och aktiviteter.
Utbrottet av COVID-19 påverkar inte inköpen inför julhelgerna. Men det finns en stor skillnad: man tänker i högre grad göra sina inköp online.
Vi har sammanställt bilder och länkar till världens bästa butiksdesign just nu. Följ med på en inspirerande butiksresa!
Curbside pickup är en efterfrågad tjänst, men slarv skrämmer bort kunder. Och fysisk distansering är här för att stanna. Det visar en färsk undersökning.