E-handeln minskar tålamod i butik

E-handeln minskar tålamod i butik

Konsumenterna vill inte uppleva friktion i butiken. Saker och ting får inte krångla och man tänker verkligen inte vänta på något i onödan.

Nio av tio kunder vill ha personalisering

Nio av tio kunder vill ha personalisering

Kundernas förväntningar stiger snabbt. Nio av tio konsumenter efterfrågar en personaliserad och konsekvent kundupplevelse.

RFID ger Gina Tricot koll på sitt realtidslager

RFID ger Gina Tricot koll på sitt realtidslager

Med hjälp av RFID skapas en transparent vy av Gina Tricots realtidslager.

Ansvarsfull retail präglar årets julhandel

Ansvarsfull retail präglar årets julhandel

Vi har gått in i en tid av ansvarsfull retail. En undersökning tyder på att miljö-och samhällsfrågor kan komma att påverka julhandeln och de köpbeslut som tas.

Stadskärnorna med bäst framtidsutsikter

Stadskärnorna med bäst framtidsutsikter

Stadskärnan i Jönköping har enligt en ny undersökning de bästa ekonomiska och demografiska förutsättningarna för framtiden. Här är hela listan.

Konsumenten: Svårt handla hållbart online

Konsumenten: Svårt handla hållbart online

Svenska konsumenter tycker det är svårt att handla hållbart online. Bristande information om bland annat tillverkning och ursprungsland är en av orsakerna.

Ansvarstagande avgörande för konsumenten

Ansvarstagande avgörande för konsumenten

Företags engagemang i samhälle och miljöfrågor påverkar produktvalen. Allra viktigast är det för en målgrupp som snart står för en tredjedel av försäljningen.

Retursamarbeten en allt starkare trend

Retursamarbeten en allt starkare trend

Detaljhandeln sätter allt mer fokus på fulfillment. Fri frakt ifrågasätts och miljöaspekterna väger allt tyngre. Men en av de hetaste trenderna just nu handlar om samarbeten mellan företag.

Här är den nya tidens konsument

Här är den nya tidens konsument

En omfattande studie krossar ”sanningar” om en tidspressad konsument, att millennials föredrar upplevelser framför produkter och att butiksbesöken minskar.

Kedja testar automatisk butik utan kassor

Kedja testar automatisk butik utan kassor

Kedjan testar en digitaliserad butik helt utan kassor. Tekniken och kundupplevelsen liknar den hos Amazon Go – men här finns en grundläggande skillnad.