I dag öppnar framtidens köpcentrum

I dag öppnar framtidens köpcentrum

Detaljhandeln förändras – därför pånyttföds köpcentrumet nu som en plats bortom shopping. Här lever, arbetar och umgås man i en miljö som handlar mer om community än shopping.

Framtidens retail är (super)mänsklig

Framtidens retail är (super)mänsklig

I ett allt mer effektivt och teknikdrivet samhälle söker vi möjligheter att interagera med andra människor. Fysiska butiker måste röra sig bort från rena transaktioner och börja bygga relationer – med hjälp av sina nya superkrafter.

Kedjan lanserar nytt koncept för coworking

Kedjan lanserar nytt koncept för coworking

Kedjan erbjuder ett nytt koncept för coworking. "Vi har gått från att vara ett ställe där man köper saker till en miljö där vi hjälper våra kunder att utvecklas".

Millennials litar allt mindre på företag

Millennials litar allt mindre på företag

Förtroendet för företag sjunker hos millennials och generation Z. Många avslutar företagsrelationer när verksamheten upplevs ha negativ samhällspåverkan – eller när man slarvar med hanteringen av data. Det visar en ny studie.

Många anledningar att besöka framtidens butik

Många anledningar att besöka framtidens butik

För kunden finns det många olika anledningar att besöka den pånyttfödda fysiska butiken. Walmart har lanserat sin version av framtidens butikskoncept.

Här är H&M:s fyra tyngsta fokusområden

Här är H&M:s fyra tyngsta fokusområden

Fyra önskemål från konsumenterna ligger bakom utvecklingsarbetet. Utvecklingschef Daniel Claesson berättar hur H&M formar framtidens kundupplevelse. Det handlar mycket om ny teknik – men även om förtroende och transparens.

Gen X – den bortglömda generationen

Gen X – den bortglömda generationen

Det är en ålderskategori med mycket stor köpkraft och inflytande. Trots det hamnar de ständigt i skuggan av yngre generationer. Generation X är den bortglömda generationen – med stora kommersiella möjligheter.

Sju trender skapar framtidens vinnare

Sju trender skapar framtidens vinnare

Här är sju trender man bör fokusera på för att lyckas i detaljhandeln. En av dem: framgång mäts i tid – inte marknadsandelar

”Det är inte vi som bestämmer längre”

”Det är inte vi som bestämmer längre”

Företaget är ungt, men har redan pånyttfötts. "Det är inte vi som bestämmer längre, det gör kunderna", sa Albin Johansson, VD på Axel Arigato under Retail & Brand Experience i Barcelona

JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

I framtidens handel saknas gränser mellan on- och offline. Värdet av produkter minskar, i stället blir innehåll och service avgörande. Det menar JD.coms strategichef Chenkai Ling.