”Det är inte vi som bestämmer längre”

”Det är inte vi som bestämmer längre”

Företaget är ungt, men har redan pånyttfötts. "Det är inte vi som bestämmer längre, det gör kunderna", sa Albin Johansson, VD på Axel Arigato under Retail & Brand Experience i Barcelona

JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

I framtidens handel saknas gränser mellan on- och offline. Värdet av produkter minskar, i stället blir innehåll och service avgörande. Det menar JD.coms strategichef Chenkai Ling.

Personalisering ändrar Levi’s affärsmodell

Personalisering ändrar Levi’s affärsmodell

Vi går från "Selling what we make" till "Making what we sell". Det sa Marc Rosen, chef för direct-to-consumer på Levi's, under World Retail Congress.

Därför är High Velocity Retailers vinnare

Därför är High Velocity Retailers vinnare

Du är en av 800 000 butiker konsumenten väljer mellan. En ny undersökning visar att snabba agila företag klarar sig bäst inom den nya tidens handel.

Mixade köpcentrum lockar konsumenten mer

Mixade köpcentrum lockar konsumenten mer

Närmare fyra av fem konsumenter kan tänka sig att bo i ett mixat område där det erbjuds möjligheter för "live, work, shop, and play". Det visar en ny studie som också avslöjar vilket utbud olika generationer efterfrågar mest.

Personalisering driver trafik till butik

Personalisering driver trafik till butik

Den fysiska butiken står stark – men den blir allt mer beroende av mobilen. Sju av tio konsumenter lockas mer till en butik där man får personaliserade erbjudanden.

Intelligent Retail Lab visar framtidens butik

Intelligent Retail Lab visar framtidens butik

Med sensorer, kameror och realtidsanalys inleder Walmart nu ett arbete för att optimera butiksupplevelsen med hjälp av AI. Välkommen till Intelligent Retail Lab – framtidens butik.

Sex steg – så blir du mer kundcentrerad

Sex steg – så blir du mer kundcentrerad

Kundupplevelsen hamnar allt mer i fokus. Den nya tidens handel byggs med hjälp av djupa insikter och kundempati. Här är sex steg för en mer kundcentrerad verksamhet.

Detta vill kunden köpa via röststyrning

Detta vill kunden köpa via röststyrning

En studie visar hur konsumenten använder röststyrda assistenter och vad man köper via kanalen. Den visar också var man kan tänka sig röststyrning i butik.

Ingka Centres tar strategiskt steg in i staden

Ingka Centres tar strategiskt steg in i staden

Med en ny global försäljningschef siktar nu Ingka Centres på citylägen. Miljardbelopp investeras i centralt belägna och digitalt uppgraderade köpcentrum.