Efter ett tufft år avslutade kedjan med ett starkt kvartal. Samtidigt introducerades ett nytt koncept för upphämtning i och vid butik.
Olav Thon Gruppen öppnar ett eventcenter som ska tillföra regionen en destination för nöje – och stärka den befintliga handeln. Här är tankarna bakom satsningen.
En ny studie visar att upplevelser är avgörande för att förändra kunders beteende. Störst inverkan har det på generation Z och millennials.
Dagligvarukedjan har ställt den traditionella stormarknadens layout på kant – och skapat en entré in till matglädjen. Kassorna har bytts ut mot ett levande kök.
”Hissen är en väsentlig och integrerad plattform som erbjuder intuitiva, stämningsskapande och uppkopplade upplevelser”.
Med hjälp av lokala provrum i kundens egna kvarter vill man förbättra servicen för nätshoppare – samtidigt som man skonar miljön.
Den första generationens pop up-butiker handlade till stor del om marknadskommunikation. Framtidens pop up är teknikdriven och har helt andra syften.
Ambitionen är att inspirera barn som vuxna att handla och laga mat tillsammans.
Uppdaterade digitala ytor på strategiskt placerade platser i butiken gör att Preem kan kommunicera ”rätt innehåll, för rätt målgrupp, vid rätt tid på dagen”.
Ambitionen är att överträffa kundernas förväntningar på en snabb och friktionsfri upplevelse.