I Post Corona Retail ska butiksbesöket bli längre

I Post Corona Retail ska butiksbesöket bli längre

När kunderna nu återvänder till butikerna vill kedjan förlänga besöket och uppmana till nya upptäckter. Så här ska det gå till i det nya butikskonceptet.

Höga förväntningar på den digitala upplevelsen

Höga förväntningar på den digitala upplevelsen

Nio av tio företagsledare ser kunderna som främst digitala. Detta samtidigt som konsumenternas förväntningar på den digitala upplevelsen blir allt högre.

Flytande butiksdesign i klassisk postbyggnad

Flytande butiksdesign i klassisk postbyggnad

Här väntar självbetjäning eller fullservice beroende på ärende. Designen ska underlätta för ett smidigt och ”flytande” butiksbesök.

Bättre timing  med platstjänster och ny teknik

Bättre timing med platstjänster och ny teknik

Platstjänster och ny teknik kan synka utlämningen av varor. Kedjan lanserar nu en lösning som ska förbättra kundupplevelsen.

VR-studion storsatsar i köpcentrumet

VR-studion storsatsar i köpcentrumet

”Vi tror stenhårt på satsningen och är övertygade om att upplevelser kommer att bli en viktig del av framtidens köpcentrum”.

Decathlon flyttar in hos stormarknaden

Decathlon flyttar in hos stormarknaden

”Samarbetet gör att kunderna kan spara tid eftersom de hittar både matprodukter och sportutrustning på ett och samma ställe”.

Stadsbiblioteket öppnar i Nordstan

Stadsbiblioteket öppnar i Nordstan

Nordstans besökare ges möjlighet att enkelt plocka upp förbeställda låneböcker eller på plats låta sig inspireras av nyheter från litteraturens värld. 

Se bilderna inifrån Amazons första modebutik

Se bilderna inifrån Amazons första modebutik

Amazon erbjuder personalisering, bekvämlighet och rekommendationer baserade på AI. ”Det bästa av digital och fysisk handel”.

Nya krogupplevelser med e-sport i citykärnan

Nya krogupplevelser med e-sport i citykärnan

”Restaurang, bar och e-sportställe i ett – här förenas spelvärlden IRL”. Kedjan öppnar sitt senaste tillskott inne i stadskärnan.

Hybridshoppingen har fått fäste

Hybridshoppingen har fått fäste

Konsumenterna förväntar sig att kunna bygga sin egen köpresa. Och man vill att produkterna ska vara hållbara. Det visar en ny global studie.