Kunden tar tekniken till hjälp i julhandeln

 
Konsumenterna gör allt fler inköp via mobila enheter. Nu gör tekniken också att priskonkurrensen ökar i årets julhandel.

Utländska turister shoppar allt mer

 
Ungefär en tredjedel av utländska och inhemska turisters konsumtion hamnar i detaljhandeln.

Skattjakt lockar till Lidl

 
Lidl och den tyska konkurrenten Aldi har utvecklat shoppingupplevelsen till att likna en skattjakt.

Svenska e-handlare riskerar tapp till utlandet

 
Utan tidiga satsningar på julhandeln riskerar svenska e-handlare att tappa försäljning till utlandet. Det menar e-handelsexperten Arne Andersson.

Dramatiskt ökade investeringar i omnichannel

 
Detaljhandeln söker nu nya vägar för att nå fram till kunden och skapa en sömlös shoppingupplevelse – oavsett kanal. Investeringarna i omnichannel ökar dramatiskt.

Erik Modig: Engagera hela hjärnan i köpbeslutet

 
Vill du påverka köpbeslutet? Då gäller det att påverka både den medvetna och den omedvetna delen av hjärnan.

Nya frukostvanor märks i butiken

 
Förpackat matbröd, juice och yoghurt är några av de största förlorarna vilka tillsammans tappade drygt 130 miljoner kronor på en annars växande marknad
Hohoho, god omnichannel-jul!

Hohoho, god omnichannel-jul!

 
Den här julhandeln kommer innebära ett skifte i detaljhandeln till ett ännu mer digitalt beteende.

Sex av tio konsumenter vill ha livechat i mobilen

 
UNDERSÖKNING: Hela 62 procent av konsumenterna vill kunna chatta med varumärken direkt i mobilen, och 82 procent skulle använda det om det var möjligt.

Betydelsen av sociala medier minskar

 
Svenska konsumenter använder sig allt mindre av sociala medier så som Facebook och Twitter när de ska handla en produkt eller tjänst.