Var tredje vänder sig till familj och vänner för matinspiration. Men bland unga är det sociala medier som är den viktigaste källan. Det visar en ny studie.
Under ett flertal år har stadskärnorna haft en negativ försäljningsutveckling. Men här spås en ökning under de kommande åren – främst pådriven av bekvämlighet.
Trender och tendenser i USA ger ofta en fingervisning om var detaljhandeln är på väg. En ny rapport visar på en mycket positiv julhandel, med disruptiva krafter bakom de största försäljningsökningarna.
En majoritet kan tänka sig att köpa en elbil. Det visar en undersökning gjord på uppdrag av Fortum. Förutom hållbarhet, driver teknikintresse och image på elbilsintresset enligt undersökningen.
Personalisering och möjlighet att välja operatör blir allt viktigare. Efterfrågan på lojalitetsprogram med leveransfördelar ökar. En ny undersökning kartlägger onlinekundens preferenser anno 2017.
Franck Laizet, Partner på McKinsey & Company, delade under Mapic med sig av företagets bild av framtidens detaljhandel. Den handlar mycket om teknik, sömlöshet och helt nya format.
E-handelskonsumtionen ökade med 16 procent under månaden jämfört med samma period i fjol, det visar PostNords konsumtionsrapport E-barometern.
Digitala kanaler som hemsidor och appar är de viktigaste kanalerna när kunderna är på jakt efter nya produkter. Och omnishoppande är det nya normala. Det visar en färsk undersökning.
Stadsbilden påverkar hur mycket människor samtalar och den tilltro som det i sin tur leder till. Det visar Happy Citys "Vilsna turisten-test."
Det är en mytomspunnen generation. Sofia Kacim, själv millennial, delade med sig av fyra grundläggande måsten för att lyckas nå fram till ålderskategorin.