Microsoft har en ny strategi för retail – man stänger majoriteten av butikerna. Resterande enheter konverteras till upplevelsedestinationer.
Under sin uppväxttid jobbade han i deras butiker. Nu har Kanye West via sitt varumärke Yeezy inlett ett samarbete med kedjan.
Nike drar ner på närvaron hos andra kedjor och satsar i stället på egna digitalt laddade butiker med stark förankring i det lokala samhället.
Sellpy har blivit en ledande digital plattform för cirkulärt mode. Nu tar man tillsammans med H&M Group second hand-konceptet på en internationell resa.
Servicekedjan 7-Eleven har lanserat ett inslag i sitt lojalitetsprogram som ska främja kontaktlös betalning.
Modeföretaget har öppnat ett helt nytt butikskoncept. Man erbjuder slow fashion med tydlig inriktning på hållbarhet och omtanke.
Marknadsplatser. E-handelsplattformen Shopify inleder ett samarbete med Walmart. Den digitala dörren öppnas därmed till miljontals konsumenter.
Produkter och lösningar är handplockade för att passa storstadens livsstil. Ikea har öppnat en svensk version av den lokala servicebutiken.
Planerar att lägga sommarens och tidiga höstens inköp i malpåse till nästa år. ”Sannolikt mer fördelaktigt ekonomiskt”.
Starbucks genomför en större omvandling av sina koncept. I praktiken innebär det ökad bekvämlighet och fokus på digitala tjänster.