Svenska Lexington öppnar i den finska outleten Zsar. Fler etableringar är på gång.
En tredjedel av Mall of Triplas yta tillägnas upplevelser. Här finns bland annat en inomhusstrand.
Esprit erbjuder en uppkopplad, intelligent och personaliserad upplevelse.
Varuhuskedjan har inlett ett samarbete som gör det möjligt för kunderna att sälja vidare plagg som kommer från kedjan egna eller samarbetande varumärken.
Volymen på Tmall ska fördubblas på tre år. Ett av verktygen är en ny uppdaterad flaggskeppsbutik med personalisering och ett antal AI-baserade tjänster.
KaDeWe är en självklar destination under en resa till Berlin. Nu ska man öppna ett nytt varuhus i en annan europeisk stad – mitt i de historiska kvarteren.
I kedjans nya dagligvarukoncept har man för första gången inkluderat en food hall. Man ska erbjuda leverans från serveringarna – vilket ger butiken en ny roll.
Nu rapporterar amerikanska medier att Amazon kommer allt närmare etableringar av fysiska dagligvarubutiker. Avtal ska ha skrivits för ett flertal etableringar.
Den amerikanska kedjan har lanserat ett nytt koncept som andas kaffestuga. Det är ett till ytan sett litet format som är till för att serva kunder i farten.
Starbucks har släppt en penna som ska underlätta betalning i butikerna. Den innehåller NFC-teknik vilket gör att kunden kan ”blippa” sin penna för att betala.