När den första butiken öppnade var det många som höjde på ögonbrynen – var är produkterna? Men mottagandet har varit så pass positivt att tre nya butiker nu är på gång. Se bilderna på butiken här!
Disneys älskade mus gjorde entré med filmen Steamboat Willie 1928. Musses 90:e födelsedag firas nu med utställning mitt i New York, pop ups, samarbeten och nya produktlanseringar.
Branschglidning när elektronikkedjan satsar på hälsa. I veckan som gick förvärvade man företaget som erbjuder en rad tjänster för främst äldre personer och deras anhöriga.
Zalando har under sommaren öppnat en fysisk butik med inriktning på kosmetik. Ambitionen är att lära känna kunden bättre – samt att leverara en ny shoppingupplevelse. I butiken produceras även innehåll som används online. Se bilderna från butiken.
Modevarumärket Odd Molly siktar nu på en expansion på den nordamerikanska marknaden. Man gör det med en satsning på fristående butiker och närvaro i varuhus.
Andelen av budgeten kinesiska turister spenderar på shopping har minskat. Det kompenseras av en dramatisk ökning av antalet resenärer. Här är nio saker du borde känna till om målgruppen.
Att locka rätt kompetens är en av de största utmaningarna detaljhandeln står inför. För det agila modeföretaget Lesara har kultur och värderingar visat sig vara avgörande.
Under gårdagen öppnade McDonald’s ett nytt flaggskepp som inte liknar något man gjort hittills. Här tas kundupplevelser och energieffektivitet till nya nivåer.
Själva påstår de sig ha hittat modellen för framtidens retail. Nu har de öppnat ett flaggskepp fyllt med feministisk kraft, unika produkter och en mängd upplevelser.
Dagligvarukonceptet har upprepade gånger flyttat fram gränserna för den moderna butiken. Nu gör man det igen med ett tracking-system där kunderna kan se produktens ursprung och fakta kring färskhet och hantering i mobilen.