Bolia bygger nya butiker i tre faser

Bolia bygger nya butiker i tre faser

Ambitionen är att skapa "den bästa butiken någonsin". För att nå dit arbetar Bolia i tre faser. Så här blev resultatet i varumärkets butik i Berlin.

Carrefour skapar den nya tidens stormarknad

Carrefour skapar den nya tidens stormarknad

Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett koncept för den nya tidens stormarknad. Kunderna möts av lokalt producerade varor, shop-in-shops och en hög tekniknivå.

Ny outlet ska bli leveranshubb

Ny outlet ska bli leveranshubb

Den första juni öppnar Kjell & Company en outlet. Den ligger i Kungens kurva i södra Stockholm och tanken är att den även ska fungera som en leveranshubb. Se bilderna här.

Stärkt upplevelse med teknik och design

Stärkt upplevelse med teknik och design

Den övergripande missionen är att få fler att cykla. Under våren öppnar varumärket fyra butiker som med hjälp av innovativ exponering och ny teknik skapar en särskiljande butiksupplevelse.

Shopping med känsla av taxfree

Shopping med känsla av taxfree

Nyligen öppnade Eko en stormarknad i Västerås. Det var då 53 år sedan invigningen av den första butiken i skånska Fjälkinge. Mycket har hänt sedan dess. Följ med på en bildresa in i det senaste butikskonceptet.

Här är matbutiken en fest för ögat

Här är matbutiken en fest för ögat

Butiken är en fest för alla som älskar butiksdesign och visual merchandising. Konceptet är skapat för att vara så instagram-vänligt som möjligt, följ med på en inspirerande resa i den första butiken av sitt slag.

Fräscht och färskt hos vårigt Story

Fräscht och färskt hos vårigt Story

Story i New York har skapat ett nytt kapitel i sin ständigt pågående historia. Denna gång sätter man det färska i fokus, och Jet.com gör debut i den fysiska handeln.

Digital signage personaliseras

Digital signage personaliseras

Nu lanseras ett nytt system med personaliserade filmer och erbjudandenr via digital signage. Budskapen skräddarsys efter kunderna som passerar, och testerna visar på säljlyft för hela avdelningen.

En exklusiv doft av Oman mitt i Milano

En exklusiv doft av Oman mitt i Milano

Varumärket Amouage, med ursprung i Oman, finns bland de varumärken som just nu trotsar butiksdöden. I Milano har man öppnat en butik i de mest exklusiva konstkvarteren.

Visualisering av produkter i 3-D

Visualisering av produkter i 3-D

Ett svensk företag lanserar nu en lösning för visualisering av produkter i 3-D. Tekniken är anpassad för att fungera såväl i desktop som i mobilen.